MedLife a făcut primul pas către piața medicală internațională

11 martie 2019 | 0 comentarii |

Cel mai important operator de pe piața serviciilor medicale private din țară a anunțat finalizarea primei achiziții a pachetului majoritar de acțiuni ale unei companii medicale din străinătate.

 

Mihai Marcu

Compania MedLife (indice bursier M) a finalizat, săptămâna trecută, procedurile de achiziție a pachetului de 51% din acțiunile companiei, Rozsakert Medical Center, un cunoscut operator de servicii medicale private din Ungaria care figurează în top 10 cei mai importanți actori de pe piața serviciilor medicale private din Ungaria.

Astfel, MedLife, care și-a propus să mențină ritmul de dezvoltare înregistrat în ultimii ani și în 2019, face un pas important în cadrul strategiei de extindere și în afara granițelor țării, odată cu această achiziție pătrunzând în premieră pe piața din Ungaria, unde urmează să își consolideze poziția.

Mihai Marcu, președinte și CEO MedLife Group, a declarat despre această nouă achiziție că „am încheiat prima tranzacţie din Ungaria, iar strategia noastră în ceea ce priveşte extinderea în afara graniţelor continuă. Intenţionăm să accelerăm creşterea. Astfel, în următoarele luni ne dorim să ne extindem cu încă două unităţi medicale în Ungaria, în regim de greenfield, dar nu excludem nici posibilitatea unei noi achiziţii”.

 

Rozsakert Medical Center, care a devenit astfel parte a grupului MedLife, deține în Ungaria o clinică multidisciplinară  dotată cu o sală de operații pentru mici intervenții chirurgicale, precum și un centru de stomatologie. Centrul medical are un flux anual de peste 40.000 de pacienți și este deservit de o echipă ce include peste 250 de medici și asistenți medicali.

Reprezentanții MedLife mai precizează într-un comunicat remis presei că, la finele anului 2017, compania maghiară a avut o cifră de afaceri de 4,2 milioane de euro.

Intenția de extindere în afara țării a fost anunțată de MedLife încă de la începutul acestui an, cu ocazia achiziției a doi importanți operatori de servicii medicale private din Craiova și Brașov. Mihai Marcu a anunțat atunci că primul pas în afara granițelor României va fi făcut în Ungaria, prin achiziționarea unei companii din această țară.

 

Tot atunci, președintele MedLife a vorbit de o investiție inițială de 4-5 milioane de euro, preconizând că tranzacția s-ar putea finaliza în primul trimestru al acestui an. Previziunile sale s-au adeverit, finalizarea procedurii de tranzacționare având loc zilele trecute, marcându-se astfel și prima mutare în afara României a unei companii româneşti din sectorul medical privat.

MedLife operează cea mai extinsă reţea de clinici medicale din România, una din marile reţele de laboratoare medicale, spitale generale şi specializate şi are cea mai mare baza de clienţi pentru pachete de prevenţie în sănătate din ţară. Este, de asemenea, una dintre marile companii private de sănătate din Europa Centrală și de Est din punct de vedere al vânzărilor.

Furnizorul de servicii private de sănătate a încheiat anul 2018 cu o cifră de afaceri pro-formă, consolidată la nivel de grup, în valoare de 804 milioane de lei, înregistrând o creştere de 29% faţă de 2017, informează compania.

Acțiunile emise de MedLife SA sunt admise la tranzacționare pe piața reglementată la vedere administrată de Bursa de Valori București, Categoria Premium, având simbolul de tranzacționare „M”. „De la listarea la Bursa de Valori Bucureşti, după un an 2015 în care am avut o cifră de afaceri de 85 milioane de euro, am fost prima companie medicală privată din România care a depăşit pragul de 100 milioane euro, ajungând la 176 milioane euro la finele 2018. Acest lucru, coroborat cu achiziţia pachetului majoritar a grupului Rozsakert din Ungaria şi noile deschideri, ne dau speranţa că o să fim primii care vor depăşi pragul de 200 milioane de euro în 2019”, a mai spus Mihai Marcu, preşedinte şi CEO MedLife Group.

Compania are o capitalizare de 607 milioane de lei, iar pentru primele nouă luni din 2018 a raportat afaceri de 579 milioane lei la nivel de grup şi un profit de 12,7 milioane lei, în creştere cu 33% față de aceeași perioadă din 2017.

 


Adaugati un comentariu


 

*