Noi servicii de suport pentru pacienții infectați cu HIV

15 septembrie 2020 | 0 comentarii |

Acestea sunt puse la dispoziția lor de Uniunea Naţională a Organizaţiilor Persoanelor Afectate de HIV/SIDA (UNOPA), pentru a-i ajuta să facă față perioadei dificile prin care trecem în contextul pandemie de Covid-19.

 

Printre categoriile de pacienți afectați serios de măsurile impuse pe fondul pandemiei de Covid-19 se numără și cei cu HIV/SIDA, care nu mai au acces la o serie de servicii medicale dedicate și întâmpină numeroase dificultăți în a ține legătura cu medicii curanți. În plus, analizele specifice acestei patologii se realizează în prezent doar în câteva centre regionale, în condițiile în care spitalele de boli infecțioase în care se tratau înainte de pandemie, au devenit unități de primă linie în lupta cu noul coronavirus.

Această nesiguranță are un puternic impact și pe plan emoțional asupra pacienților cu HIV/SIDA, fapt constatat și de reprezentanții UNOPA, ca urmare a interacțiunii pe care au avut-o cu aceștia în ultima perioadă.

Pentru a reduce cât mai mult impactul negativ pe care această situație o are asupra pacienților, organizația a anunțat că și-a dezvoltat serviciile de suport, beneficiind în acest demers și de sprijinul companiilor farmaceutice Gilead și Neola.

 

Astfel, UNOPA a pus la dispoziția persoanelor seropozitive un serviciu de consiliere la care acestea pot apela pentru a  se consulta cu specialiştii din cadrul organizației în legătură cu aspectele ce ţin de managementul infecţiei HIV, accesul la servicii medicale, tratament şi analize specifice, aderenţa la tratament, situaţii de stigma şi discriminare, protecţie socială, depăşirea provocărilor de la locul de muncă și alte probleme.

Totodată, UNPA organizează săptămânal un grup de suport on-line pentru pacienţii cu HIV, grup coordonat de o persoană pregătită în acest sens. Prin intermediul grupului de suport persoanele seropozitive sunt ajutate în direcţia acceptării diagnosticului, întăririi relaţiei medic – pacient, integrarea aderenţei la tratament în stilul de viaţă, depăşirea provocărilor specifice în relaţia de cuplu, consolidarea încrederii şi imaginii de sine, resemnificarea experienţei traumatice de pierdere a sănătăţii, conştientizarea efectelor stigmatizării internalizate şi mijloacele de combaterea ale acesteia, identificarea mecanismelor de apărare şi crearea de mecanisme de coping în faţa infecţiei cronice, depăşirea provocărilor de la locul de muncă etc.

 

Iulian Petre

Pacienții seropozitivi pot interacționa și cu alte persoane aflate în aceeași situație, prin intermediul unui grup de per-suport pus la dispoziție de aceeași organizație. Prin intermediul acestui grup, pacienții au posibilitatea de a face schimb de informaţii, a-şi valida emoţiile, trăirile, a gestiona diferite aspecte care pot apărea în viaţa unui pacient.

Despre modalitatea de accesare a acestor servicii, pacienții pot afla informații de pe site-ul UNOPA, însă le pot găsi și pe rețelele de socializare sau la cabinetele medicilor infecționiști, unde sunt promovate intens în această perioadă.

Despre aceste noi servicii, Iulian Petre, directorul executiv al UNOPA, a declarat că „se alătură celorlalte servicii de informare, monitorizare şi advocacy pe care organizaţia noastră le derulează permanent. Serviciile de faţă îşi propun să suplinească lipsa accesului la serviciile publice, ca urmare a pandemiei Covid-19. În aceste vremuri dificile, suntem la dispoziţia pacienţilor cu HIV din România şi îi invităm pe cei care au nevoie de sprijin să nu ezite să ne apeleze. De asemenea transmitem pe această cale invitaţia către medicii infecţionişti de a direcţiona pacienţii cu HIV către serviciile noastre, pentru că doar împreună putem ajuta la depăşirea problemelor pe care aceşti pacienţi le întâmpină”.


Categorii: Actual, Organizatii, Stiri

Adaugati un comentariu


 

*