Numărul apelurilor la serviciul la serviciul Alopedi, în continuă creștere

4 octombrie 2018 | 0 comentarii |

În primele trei trimestre, 70% dintre apelurile primite au fost rezolvate fără a fi nevoie de evaluarea față în față a copiilor pentru care s-au solicitat sfaturi medicale.

 

Zilele acestea, reprezentanții Spitalului Clinic de Urgență pentru Copii Cluj-Napoca, împreună cu președintele Consiliului Județean Cluj, instituția care are în administrare unitatea medicală, au prezentat raportul activității pe primele trei trimestre din 2018 a serviciului de sfat medical pediatric Alopedi, operat de specialiști din cadrul spitalului.

Serviciul a împlinit vara aceasta trei ani de la înființare, timp în care aria s-a de adresabilitate s-a extins continuu, crescând în consecință și numărul apelurilor primite.

Dacă la început era apelat doar de părinți din zona Clujului, ulterior au început să fie primite și apeluri din zonele învecinate, apoi din întreaga zona a Transilvaniei, pentru ca după aceea să fie primite tot mai multe apeluri din restul țării, în special din București.

Anul trecut s-au primit chiar și primele apeluri din străinătate, venite din partea unor familii de români plecați la muncă peste hotare. Situația nu s-a schimbat cu nimic anul acesta, bilanțul primelor nouă luni relevând o creștere a numărului de apeluri primite la numărul  0364 917.

 

Astfel, în perioada analizată au fost primite 7.800 de apeluri, numărul acestora fiind mai mare decât cel consemnat în perioada similară a anului trecut. A crescut, de asemenea, și numărul părinților care au fost ajutați prin intermediul acestui serviciu, fără a mai fi nevoie să se deplaseze cu copiii la spital.

După cum reiese din datele prezentate de reprezentanții unității medicale, 70% din totalul părinților care au apelat Alopedi au beneficiat de sfaturi medicale pentru probleme ce nu au impus evaluarea imediată a copilului de către un medic specialist.

O altă dovadă a eficienței serviciului este faptul că în primele nouă luni ale anului, în doar opt cazuri a fost nevoie ca medicul de gardă Alopedi să solicite intervenția Ambulanței pentru a acorda îngrijiri medicale copilului pentru care s-a apelat. Totodată, pentru 848 de copii a fost nevoie de consult medical imediat, medicul la capătul firului acordând sfaturi de urmat până la prezentarea părintelui cu copilul în serviciul de urgență.

 

Ca o particularitate a lunii septembrie, s-a menținut ridicat numărul de apeluri din cauza unor probleme digestive și a crescut numărul de solicitări pentru problemele respiratorii. Medicii de la spitalul de pediatrie clujean spun însă că această evoluție era de așteptat, fiind vorba de  perioada de tranziție spre toamnă și de reîntoarcerea copiilor în colectivități.

Nu în ultimul rând, aceștia recomandă tuturor părinților ca, în cazul în care starea copilului este gravă, să apeleze numărul unic de urgență 112 pentru a nu prelungi timpul până la evaluarea medicală a acestuia. De altfel, acest sfat se regăsește și în mesajul cu care sunt întâmpinați părinții atunci când apelează call-center-ul dedicat problemelor medicale ale copiilor.

Serviciul de Call-center pentru urgențe pediatrice Alopedi s-a înființat din dorința medicilor din Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii Cluj-Napoca de a sprijini copiii bolnavi și a veni în întâmpinarea nevoii părinților de a primi un sfat medical din partea specialiștilor în domeniu. Serviciul este disponibil 24 de ore din 24, fiind deservit de medici cu pregătire în domeniul Pediatrie și Medicină de urgență, ce au urmat un program de pregătire medicală specifică triajului telefonic, cu abilități de comunicare.

 


Categorii: Actual, Spitale, Stiri

Adaugati un comentariu


 

*