Pandemia – subiect pentru orele de dirigenție la liceul buzoian Henri Coandă

Anul trecut, elevii și profesorii liceului au realizat un „Jurnal de autoizolare”, folosit în prezent ca material didactic în cadrul acestor ore.

 

Ca și ceilalți colegi ai lor din țară, elevii și cadrele didactice de la Liceul Tehnologic Henri Coandă din Buzău au resimțit din plin efectele pandemiei, fiind afectați de perioada în care nu au putut merge la școală și au fost nevoiți să participe la cursuri de la distanță. Teama și incertitudinea au dat naștere în mintea tuturor unor scenarii îngrijorătoare, iar perioada de izolare i-a făcut să înțeleagă cât de mult înseamnă să fie împreună unii cu ceilalți.

În acest context, pe care nimeni nu și l-ar fi imaginat până în martie 2020, elevii și cadrele didactice din liceul buzoian au realizat un „Jurnal de autoizolare”, în cadrul programului Școala Altfel de anul trecut.

Acesta  a fost gândit sub forma unui chestionar cu cinci enunțuri ce trebuiau completate și care au fost trimise online elevilor și profesorilor.  „În această perioadă îmi este dor de…’’, „În această perioadă îmi este teamă…”, „În această perioadă sper…’’, „În această perioadă gândesc pozitiv pentru că…’’ și ,,În această perioadă îmi doresc să merg la școală pentru că...’’ au fost enunțurile la care elevii și profesorii au răspuns în cadrul proiectului coordonat de prof. Doina Simona Furtună și prof. Tatiana Balaș.

 

Răspunsurile au depășit orice așteptări astfel că „Jurnalul de autoizolare” a devenit o adevărată publicație de pandemie, cu 99 de pagini. În prefața acesteia prof. Anca Stroe a scris că „familie, unitate, speranță, încredere, optimism, empatie, acestea sunt câteva dintre valorile pe care noi, școala, în această perioadă altfel, am încercat să le insuflăm fiecărui elev de al cărui destin suntem atât de preocupați. Deși suntem departe unii de ceilalți, parcă mai mult ca niciodată, acum simțim cât de valoros era fiecare zâmbet primit de la elevi, cât de așteptată era soneria salvatoare și pauza binemeritată, pe scurt, cât de bine era în normalitatea care guverna viața de care nu conteneam să ne plângem mereu. Izolarea socială este una dintre cele mai  greu de suportat în perioada aceasta, dar nu ne-a împiedicat ca în săptămâna ,,Școala Altfel’’, să gândim activități interesante care să pună în valoare creativitatea elevilor noștri și să le ofere adevărate momente de reflecție, să se descopere pe ei înșiși, să prețuiască adevăratele valori morale, să empatizeze cu ceilalți și să-și deschidă mințile și sufletele”.

 

Acum, că lucrurile par să revină cât de cât pe făgașul normal, participanții la acest proiect spun că au înțeles cât de mult depind unii de ceilalți, iar cadrele didactice și conducerea liceului au decis ca această perioadă a pandemiei, cu toate experiențele sale, să devină subiect de discuții și studiu în cadrul orelor de dirigenție. Astfel, „Jurnalul de autoizolare” a devenit principalul material didactic pentru orele de dirigenție, cuprinzând mărturii și trăiri exprimate de elevi și cadre didactice în plină perioadă de criză.

Acum, când am înțeles cât de mult depindem unii de ceilalți, publicația apărută anul trecut în săptămâna Școală Altfel folosește drept suport didactic pentru orele de dirigenție. Ore în care, pe lângă alte subiecte, profesorii unității noastre, pun pe tapet  consecințele pe care pandemia în care ne aflăm se reflectă asupra tuturor. Practic, încercăm cu toții să ieșim învingători dintr-o luptă cu un virus care pare că nu vrea să se dea deloc bătut. Dezbatem, ascultăm emoțiile tinerilor noștri, comunicăm, găsim soluții, ne adaptăm, acceptăm schimbarea și găsim noi moduri de a face față unei provocări neașteptate” a declarat prof. Doina Simona Furtună, director adjunct al liceului buzoian.

 


Adaugati un comentariu


 

*