Peditel face pasul decisiv către transformarea în hub de telemedicină pediatrică

17 martie 2021 | 0 comentarii |

Lansat ca un call-center gratuit pentru sfaturi medicale pediatrice, serviciul lansează o aplicație mobilă care va oferi noi opțiuni de interacțiune cu medicii, precum și posibilitatea eliberării de rețete electronice.

 

Cristina Grigore

Serviciul call-center gratuit pentru sfaturi medicale pediatrice Peditel trece la un nivel superior, devenind hub de telemedicină la șapte ani de la înființare, după cum Sanatateabuzoiana.ro anunța încă din luna septembrie a anului trecut. Pasul decisiv către această transformare va fi făcut până la finele acestei luni, odată cu lansarea unei aplicații mobile care va integra serviciul actual de apeluri telefonice, la care se adaugă posibilitatea efectuării de apeluri video și chat cu medicul, o secțiune cu dosar medical pentru fiecare copil -unde părintele poate să încarce diferite analize medicale, precum și e-rețeta, cu care părintele să meargă în farmacie și să ceară dozele recomandate. Odată cu lansarea acestei aplicații, care va fi disponibilă până pe 31 martie pentru dispozitivele cu sisteme de operare Android și iOS, Peditel va deveni primul hub de telemedicină pediatrică din România, propunându-și să ajungă la să ajungă la 300.000 de utilizatori în următorii doi ani.

Cristina Grigore, directorul executiv al fundației Părinți din România, care a lansat acest proiect, spune că „aplicația mobilă Peditel integrează o soluție completă de telemedicină. Practic, medicul pediatru va putea fi contactat prin apel telefonic, apel video sau mesaje scrise prin chat și va dispune de un dosar medical al pacienților, părinții putând încărca documente medicale relevante consultației. În plus, părinții au la dispoziție inclusiv carnetul virtual de vaccinare, care îi notifică în privința vaccinurilor obligatorii conform vârstei copilului, dar și acces la resurse educaționale, precum webinarii, articole, broșuri, videouri, în alte opt specialități medicale – Logopedie, Kinetoterapie, Nutritie, ORL, Cardiologie, Ortopedie, Psihoterapie, Neurologie pediatrică”.

 

Cristina Grigore a adăugat că unicitatea serviciului constă în abordarea integrată ce include triaj medical, educare, informare, sfaturi medicale competente, pe toate palierele medicale ale vârstei 0-18 ani, inclusiv creșterea copilului, pentru situații care nu pun viața copilului în pericol.

Peditel este un call-center pediatric ce utilizează un soft medical care permite conectarea unui număr nelimitat de utilizatori, apelurile fiind preluate în ordinea cronologică a intrării în centrală.

Printr-un apel gratuit la numărul 1791, orice părinte este îndrumat de către un medic specialist, care îl va sfătui cum să intervină pentru ameliorarea simptomelor, în cazul unor boli uşoare ale copilului. Serviciul dispune de o echipă de medici specialiști și medici primari, care utilizează 26 de protocoale medicale referitpare la cele mai frecvente probleme de adresare ale copilului mic, de la febră, vărsături, diaree și până diferite accidente casnice sau chiar traumatisme craniene. În prezent, 17 medici asigură permanența în cadrul serviciului, astfel că apelurile pot fi făcute 24 de ore din 24.

 

Aplicația mobilă Pditel, care va fi funcțională la finele acestei luni, țintește în primul an de la lansare cel puțin 100.000 de utilizatori, dintre care 10.000 de plătitori de abonament pentru versiunea Premium, cărora le va sta la dispoziție o echipă formată din 20 de medici specialişti pediatri, care să vor asigura permanența, și trei parteneri strategici. „Telemedicina, domeniu în care noi am fost pionieri, democratizează accesul la asistență medicală, reduce timpii de așteptare, de deplasare și distanțele. Până în 2023 ne propunem să ajungem la 250.000 – 300.000 de utilizatori, 40-50 de medici, și 3.000 de plătitori de abonament Premium lunar. Anul viitor vrem să adăugăm în aplicație și o componentă de training și formare internațională în pediatrie, cu participarea unor experți internaționali și formarea de competențe medicale pentru medicii pediatri și de familie, pentru a profesionaliza breasla, precum și formare privind comunicarea cu pacientul și situațiile de criză”, a mai declarat Cristina Grigore referindu-se la planurile pe termen mediu ale proiectului.

Serviciul a avut anul trecut o creștere a activității de 21,4% față de 2019 și de 1.217% față de 2014, primul an de funcționare. De la lansare şi până în prezent, peste 300.000 de copii au fost ajutați prin intermediul acestui serviciu, de la 6.848 de apeluri în primul an de funcționare, ajungându-se la o medie de  7.000 de apeluri pe lună. Media zilnică a fost anul trecut de 230 apeluri, dar au fost și zile în care s-au înregistrat aproape 500 de apeluri.

 


Adaugati un comentariu


 

*