Piloți trecuți în rezervă, reactivați pentru a zbura cu elicopterele SMURD

Măsura a fost anunțată azi de ministrul de Interne și vine după o dispută publică pe care acesta a avut-o cu Raed Arafat, în ultima zi a anului trecut.

 

Ultima videoconferință cu prefecții a anului trecut, care a avut loc pe 31 decembrie, a fost punctată de o dispută verbală purtată între ministrul de Interne, Marcel Vela, și coordonatorul Departamentului pentru Situații de Urgență, secretarul de stat Raed Arafat. Totul a pornit de la cazul unei fetițe din județul Vâlcea, care nu a putut fi preluată pe timp de noapte de un elicopter SMURD pentru că nu exista echipaj care să efectueze zboruri de noapte, ministrul cerându-i socoteală în acest sens lui Raed Arafat. La rândul său secretarul de stat a explicat că doar la București și Târgu Mureș  există suficienți piloți pentru a se asigura și zboruri de noapte, iar în restul centrelor, numărul acestora este insuficient. Acesta a mai explicat că sunt mulți piloți tineri, însă nu au numărul necesar de 1.000 de ore de zbor pentru a fi numiți comandanți de aeronavă, iar astfel nu pot fi asigurate suficiente echipaje pentru ca elicopterele SMURD să poată efectua zboruri atât ziua cât și noaptea.

Ministrul i-a mai reproșat lui Raed Arafat că, timp de 20 de ani, nu a făcut nimic pentru a îndrepta această situație, cerându-i să angajeze piloți, secretarul de stat răspunzând că aceasta nu intră în atribuțiile sale.

 

La mai puțin de o săptămână de la acest moment tensionat, ministrul Marcel Vela a anunțat azi că a găsit soluția pentru ca toate elicopterele din cele șase centre SMURD din țară, să poată efectua zboruri și pe parcursul nopții. Acesta a precizat s-a luat legătura cu patru foști piloți din cadrul Inspectoratului General ala Aviației, care erau trecuți în rezervă, și li s-a propus să revină în activitate ca piloți pentru elicopterele SMURD de la  Iaşi, Arad, Craiova şi Constanţa. Aeronavele acoperă zona Moldovei, Banatului, Olteniei și Dobrogei, iar spre deosebire de elicopterele de la București și Târgu Mureș, nu pot efectua zboruri de noapte din cauză că nu există piloți suficienți. Conform regulamentelor, între două zboruri, piloții au nevoie de un număr de ore de odihnă, iar în cazul în care ar fi efectuat zboruri de noapte nu ar mai fi putut efectua misiuni pe timp de zi, neexistând alți piloți care să îi înlocuiască.

 

Cei patru piloți reactivați au fiecare peste 1.000 de ore de zbor la activ – condiție obligatorie pentru a fi comandanți de aeronavă – toți fiind de acord să se întoarcă la manșă, începând de luna viitoare. „Am o veste bună pentru locuitorii din zona Moldova, Banat, Oltenia şi Dobrogea. Am luat legătura cu piloţi rezervişti din cadrul Inspectoratului General de Aviaţie care au ieşit la pensie odată cu legea care a deschis uşa foarte larg pentru angajaţii ministerului şi au acceptat să revină în sistem. Doresc să le mulţumesc, sunt eroi, sunt patrioţi care au răspuns prezent la chemarea ministrului pentru a-şi face datoria faţă de ţară, pentru că ţara are nevoie de ei. Din acest motiv, respectul meu trebuie adus aici în faţa opiniei publice domnului general Ioan Cristinel, comandor Neculai Chiriţă, comandor Emil Bucurescu şi comandor Puiu Ştefan. Putem anunţa cetăţenii că în acest semestru vor opera şi cele patru elicoptere de la aeroport către aeroport. Pe lângă cele din Târgu Mureş şi Bucureşti, iată vom avea şase aeronave disponibile pentru a acoperi teritoriul României” este declarația făcută în urmă cu puțin timp de ministrul de Interne. Acesta a mai adăugat că va face demersuri ca la nivelul fiecărui județ să fie amenajate puncte care să permită aterizarea elicopterelor SMURD pe timp de zi și de noapte.

Aeronavele vor fi utilizate atât pentru transportul pacienților care reprezintă urgențe medicale cât și în misiuni de transport a echipelor de prelevare și a organelor pentru transplant.


Categorii: Actual, Autoritati, Stiri

Adaugati un comentariu


 

*