S-a încheiat programul de dotare cu echipamente de intervenție pentru salvatorii de la IGSU

O parte din echipamentele achiziționate în cadrul acestui program au ajuns și la Buzău, aflându-se deja în exploatarea ISU.

 

În perioada 1 octombrie 201631 mai 2019, la nivelul Inspectoratului General pentru Situații de Urgență (IGSU) s-a derulat un proiect de dotare cu autospeciale și alte echipamente de intervenție a tuturor subunităților din țară, finanțat în cadrul  Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014 – 2020. Proiectul a avut ca obiectiv principal îmbunătăţirea capabilităţilor de intervenţie în situaţii de urgenţă generate de mai multe tipuri de risc, tehnica și logistica inspectoratelor pentru situații de urgență din țară fiind completate și îmbunătățite.

Ieri a avut loc conferința de închidere oficială a proiectului, eveniment la care au participat secretarul de stat în Ministerul Administrației și Internelor Ana-Maria Buşoniu, coordonatorul Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, Raed Arafat şi inspectorul general al IGSU, generalul de brigadă Dan-Paul Iamandi. Cu această ocazie a fost făcut un bilanț al proiectului recent încheiat, fiind prezentate și tipurile de tehnică și echipamente achiziționate în ultimii doi ani și jumătate și aflate deja în exploatare la nivelul inspectoratelor din întreaga țară. Este vorba de containere cu accesorii de căutare a victimelor şi salvare de sub dărâmături, tabere mobile pentru persoanele evacuate, autospeciale de salvare de la înălţime, automacarale pentru ridicarea obstacolelor grele, generatoare electrice pentru iluminat de mare capacitate și alte echipamente menite să eficientizeze misiunile de salvare.

 

O parte din dotările achiziționate în cadrul proiectului au ajuns și la ISU Buzău, cea mai recentă fiind o autoscară marca Iveco, folosită pentru salvarea persoanelor aflate în pericol la înălțime sau pentru pătrunderea rapidă a echipajelor de intervenție la nivelurile superioare ale clădirilor înalte. Anterior, chiar în preajma sărbătorii de Crăciun de anul trecut, ISU Buzău a mai primit în cadrul aceluiași proiect o autospecială de intervenție și salvare de la înălțime, o linie tehnică de întreținere echipamente individuale de protecție și un autocamion cu sistem hidraulic de încărcare/descărcare cu cârlig. Totodată, în cursul anului 2017, ISU Buzău a primit în dotare și un container de suport logistic pentru intervenții  multirisc, ce care conține o gamă de echipamente pentru ridicare, echipamente și accesorii pentru iluminat, echipamente de geniu, echipamente pentru descarcerare, echipamente de protecție și salvare de la înălțime, precum și diverse echipamente de căutare-salvare.

 

În total, în cadrul proiectului au fost achiziționate 47 de containere suport logistic de diferite tipuri și pentru diferite misiuni, două autospeciale pentru tratamente hiperbarice şi oxigeno-terapie, dintre care una a ajuns în misiune și la SJU Buzău, la începutul acestui an, 16 autospeciale de intervenţie şi salvare de la înălţime, 6 automacarale cu braţ ridicător şi platformă pentru transport materiale şi accesorii, o tabără mobilă pentru persoane sinistrate sau evacuate, în sistem containerizat, 7 linii tehnice de întreţinere a echipamentelor individuale de protecţie, 42 de autocamioane cu sistem hidraulic de încărcare descărcare cu cârlig și o autospecială pentru păstrare temporară şi transport în regim frigorific.

Întregul proiect a beneficiat de o finanțare în valoare de 159.441.995 de lei, dintre care 133.392.655 de lei au reprezentat finanțare nerambursabilă prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014 – 2020.


Categorii: Actual, Autoritati, Stiri

Adaugati un comentariu


 

*