Producătorii de medicamente fac recomandări pentru perioada de după relaxarea restricțiilor

Acestea se adresează în special agenților economici care urmează să îți reia activitatea după două luni de pauză și trebuie să implementeze anumite protocoale pentru a preveni răspândirea infecțiilor cu noul coronavirus.

 

Fabricile de medicamente din România se numără printre unitățile care nu și-au întrerupt nici un moment activitatea în perioada stării de urgență, ba chiar au fost nevoită să își mărească producția, pentru a face față cererii tot mai mari de produse farmaceutice. Potrivit datelor Patronatului Producătorilor Industriali de Medicamente din România (PRIMER), peste 5.000 de angajați din aceste unități au continuat să vină la muncă în această perioadă, iar în rândul lor nu a existat nici un caz de infectare cu noul coronavirus, în special datorită faptului că „în industria farmaceutică există o cultură responsabilă adânc înrădăcinată”.

Având în vedere acest aspect, reprezentanții PRIMER s-au oferit să împărtășească din experiența lor agenților economici care urmează să își reia activitatea după data de 15 mai, când este anunțată încetarea stării de urgență. Aceștia trebuie să implementeze o serie de măsuri pentru a preveni răspândirea infecțiilor, iar producătorii de medicamente le oferă o serie de sfaturi utile, aplicate în cadrul companiilor farmaceutice membre ale PRIMER.

 

Dragoș Damian

Dragoș Damian, directorul executiv al organizației, a precizat că informațiile nu acoperă toate măsurile care se pot lua, dar sunt un prim pas în planificarea reluării activităţii pentru managerii organizaţiilor medii şi mari, mai ales a celor care-și desfășoară activitatea în clădiri de birouri, spaţii industriale şi situri de producţie. Astfel, o primă măsură recomandată de producătorii de medicamente este numirea unui „epidemiolog de serviciu” din cadrul serviciului de resurse umane, acesta putând fi chiar șeful serviciului. Persoana desemnată trebuie să aibă minime cunoştinţe medicale şi despre Covid-19, urmând a fi responsabilă pentru starea de sănătate a fiecărui angajat, implementarea şi controlul tuturor măsurilor de prevenţie împotriva coronavirusului şi relaţia cu medicul organizaţiei.

O altă măsură necesară este achiziționarea unui dispozitiv pentru măsurarea temperaturii, cu care să fie testați toți angajații, la intrarea în tură. „Un termometru-pistol este suficient, iar un scanner termic este ideal la organizaţii mari, așa că cereţi administratorilor clădirilor să instaleze unul. Epidemiologul de serviciu va fi instruit cum să interpreteze rezultatele şi asupra măsurilor pe care trebuie să le ia”, a mai precizat Dragoș Damian.

 

Reprezentanții producătorilor spun că distanțarea socială la 1,5 – 2 metri este mai importantă decât purtarea măștii și a mănușilor, mai ales că majoritatea oamenilor nu le folosesc corect. În acest sens trebuie regândită pauza de fumat și pauza de masă, iar „epidemiologul de serviciu” trebuie să îi instruiască pe angajați să tușească și să strănute în pliul cotului. Instalarea dispensoarelor cu săpun și dezinfectant este o altă necesitate, la fel ca și amplasarea de covorașe cu dezinfectant. Aceste măsuri trebuie însoțite de introducerea fazată a unei pauze pentru spălarea și dezinfectarea mâinilor.

Ideal este ca uniforma sau echipamentul de serviciu să fie de unică folosință, iar spațiile să fie dezinfectate în totalitate, o dată pe săptămână.

Nu în ultimul rând, producătorii recomandă managerilor să refuze ofertele de testare în colectivitate care pot veni din partea unor companii. Astfel de oferte pot veni și în privința asigurării unor stocuri preventive de medicamente, dar producătorii precizează ca o astfel de practică este interzisă. În situația în care apar astfel de oferte, trebuie purtată în primul rând o discuție cu un specialist, înainte de a se lua o decizie.

 


Categorii: Actual, Organizatii, Stiri

Adaugati un comentariu


 

*