Produsele pentru răceală, gripă și alergii – cele mai căutate OTC-uri în 2018

19 februarie 2019 | 0 comentarii |

Statisticile puse la dispoziție de producători arată că piața medicamentelor fără prescripție, a suplimentelor alimentare și a dispozitivelor medicale de îngrijire a fost în creștere anul trecut.

 

Asociaţia Română a Producătorilor de Medicamente fără prescripţie, Suplimente alimentare şi Dispozitive medicale (RASCI) a dat publicității datele referitoare la evoluția pieței farma românești pentru aceste produse, pe parcursul anului trecut, comparativ cu 2017.

Deși producătorii se plâng tot timpul că au pierderi, din analiză reiese că, anul trecut, piața în acest sector a înregistrat o creștere cu 14,4% față de 2017, valoarea totală fiind de 3,552 de miliarde de lei, comparativ cu 3,104 miliarde de lei în 2017.

Aceeași a fost situația și în ultimul trimestru al anului trecut, când valoarea pieței a ajuns la 1,023 de miliarde de lei, în creștere cu 19,3% față de 2017.

Cele mai bine vândute produse din acest segment au fost medicamentele fără prescripție (OTC) din categoria „răceală, gripă alergii”, care au atins anul trecut un volum de vânzări de 791,7 milioane de lei și o cotă de piață de 22,3 %.  Pe locul al doilea în clasamentul celor mai căutate produse în farmacii s-au situat cele din gama Lifestyle OTC, cu un volum de vânzări de 764,2 milioane de lei și o cotă de piață de 21,5%. Categoria de produse cu indicaţie în afecţiunile gastrointestinale, care a înregistrat vânzări de 690,5 milioane de lei şi cotă de piaţă de 19,4% este menționată pe locul al treilea în topul celor mai vândute produse ale anului, din acest segment.

 

Cele trei categorii de produse le devansează cu mult pe următoarele, pe locul patru fiind analgezicele, cu  479,1 milioane de lei, și produsele din categoria de vitamine, minerale şi suplimente nutritive, cu 437 de milioane de lei.

Ultimul loc în Top 5 cele mai căutate produse din 2018 este deținut de produsele dermatologice, cu vânzări de 273,6 milioane de lei.

În ceea ce privește situația la nivelul ultimului trimestru din 2018, datele RASCI indică o creștere cu 28,3% a vânzărilor din gama OTC pentru răceală, gripă și alergii, față de perioada similară a lui 2017, și o creștere cu 105,7% față de trimestrul precedent, în contextul începerii sezonului rece și a valului de viroze și cazuri de gripă înregistratele finele lui 2018.

Față de trimestrul III au crescut și vânzările de vitamine, minerale şi suplimente, cu 17,5%, precum și analgezicele, cu 12,2%, produsele cu indicaţie în afecţiuni gastrointestinale (+8,3%) şi cele din categoria Lifestyle OTC (+5,6%).

 

În ceea ce privește produsele dermatologice, lucrurile au stat diferit față de categoriile menționate mai sus, înregistrându-se o scădere cu 26,7 % față de trimestrul III. Scăderea este explicabilă, spun reprezentanții RASCI, ținând cont de perioada din an, produsele dermatologice constituind una dintre categoriile a căror evoluție este puternic influențată de sezonalitate. De altfel, pe tot parcursul anului precedent, cu excepția ultimului trimestru, vânzările din această categorie au avut un trend ascendent.

La nivel de volum de vânzări şi cotă de piaţă, în clasamentul categoriilor de produse comercializate în trimestrul IV din 2018, primul loc este ocupat de  OTC-urile din gama răceală, gripă şi alergii, cu vânzări de 270,9 milioane de lei şi o cotă de piaţă de 26,5%. Aceasta este urmată de categoria Lifestyle OTC, cu vânzări de 205,3 milioane de lei şi o cotă de piaţă de 20,1%.

Categoria de produse dermatologice este singura care a înregistrat scăderi faţă de trimestrul anterior, de la 84,1 milioane de lei în vânzări şi o cotă de piaţă de 10,1% în trimestrul III din 2018, la vânzări de 66,4 milioane de lei şi 6,5% cotă de piaţă, în trimestrul următor.

 


Adaugati un comentariu


 

*