Românii, tot mai interesați de suplimente alimentare și medicamente fără prescripție

14 noiembrie 2018 | 0 comentarii |

Vânzările acestor produse au crescut, pe piața din România, cu 13 procente la finele primelor trei trimestre din acest an, față de perioada similară din 2017.

 

Asociaţia Română a Producătorilor de Medicamente fără Prescripţie, Suplimente Alimentare și Dispozitive Medicale (RASCI) a anunțat că segmentul de piață ce include aceste categorii de produse a înregistrat o creştere moderată în al treilea trimestru al anului faţă de perioada aprilie-iunie, de aproximativ 3%, însă, raportat la perioada similară a anului trecut, creșterea este mult mai mare, procentul fiind de 13%. Mai precis, vânzările pe acest segment de piață au crescut de la 739,8 milioane de lei în trimestrul al treilea al anului trecut, la 835,3 milioane de lei la finele trimestrului al treilea al anului în curs. Datele sunt citate din raportul Cegedim, ce indică astfel o creștere a vânzărilor cu  25 de milioane de lei, faţă de trimestrul precedent, volumul de vânzări în primele nouă luni ale anului fiind de aproximativ 2,5 miliarde de lei.

Raportul mai arată că cele mai cumpărate produse au fost cele din categoria lifestyle, urmate de categoria de produse cu indicaţie în afecţiunile gastrointestinale, respectiv de produsele din categoria răceală, gripă şi alergii. Ultimele poziţii în topul preferinţelor cumpărătorilor români, în funcţie de volumele de vânzări, revin produselor din categoriile vitamine, minerale şi suplimente, respectiv gama dermatologice.

 

Cea mai mare cotă de piaţă o au, prin urmare, produsele din categoria lifestyle OTC, din care fac parte anumite produse pentru sistemul cardiovascular, reducerea colesterolului, sistemul urinar, ocular, care au o cotă de piață de 23,3%, cu vânzări de 194,4 milioane de lei, urmate de cele pentru afecţiuni gastrointestinale, 20,9%, corespunzătoare unui volum de vânzări de 174,2 milioane de lei, şi de cele pentru răceală, gripă şi alergii , cu 15,8% cotă de piaţă şi vânzări de 131,7 milioane de lei.

Deşi produsele din categoria răceală, gripă şi alergii înregistrează cea mai mare creştere a vânzărilor faţă de trimestrul al treilea al anului trecut, respectiv 20,9%, comparativ cu trimestrul precedent al anului curent, categoria produselor dermatologice conduce detaşat în topul creşterilor de vânzări, cu o majorare de 13,7 milioane de lei, echivalentul a 19,5%, faţă de trimestrul doi. Aceasta este urmată de categoria produselor analgezice, ale cărei volume de vânzări au fost mai mari cu 10,3 milioane faţă de trimestrul anterior, ceea ce înseamnă o majorare cu 9,3%.

 

Analiza făcută publică de RASCI mai arată că, în comparație  cu trimestrul al doilea al anului, în perioada de vară s-au vândut mai puţine produse din categoria răceală, gripă şi alergii, în cuantum de 131,7 milioane de lei, faţă de 145 de milioane de lei. Aşadar, în ciuda volumului de vânzări ce situează această categorie de produse în topul preferinţelor românilor în perioada iulie-septembrie, aceasta a înregistrat de fapt o scădere de aproximativ 10% faţă de trimestrul precedent. De asemenea, în aceeaşi perioada, şi vitaminele, mineralele şi suplimentele alimentare au fost cumpărate mai puţin, înregistrând vânzări mai mici cu 1,14%, de la 104,8 milioane de lei în trimestrul doi al anului, la 103,6 milioane de lei în trimestrul trei.

Începând cu anul trecut, asociaţia desfăşoară campania „Despre sănătate, cu responsabilitate”, un demers educaţional pe termen lung, care urmăreşte să contribuie nu doar la informarea, ci şi la responsabilizarea consumatorilor, astfel încât aceştia să fie conştienţi că sănătatea lor depinde de ei şi că trebuie să folosească în mod corect produsele din aceste categorii. La finele lunii trecute, RASCI a iniţiat o dezbatere cu reprezentanţi ai autorităţilor, profesioniştilor din domeniul sănătăţii, industriei farmaceutice, dar şi ai organizaţiilor reprezentative pentru consumatori şi pacienţi dar și pentru studenţii farmacişti şi medicinişti, marcând astfel un an de la lansarea acestei campanii.

 


Adaugati un comentariu


 

*