Publicitatea la medicamente, interzisa in audiovizual

15 decembrie 2015 | 0 comentarii |

 Publicitatea explicita pentru medicamente va fi interzisa  la televizor si la radio, au decis, luni, parlamentarii, aproape in unanimitate.

 

medicamentePrintre privilegii personale si aberatii ca cea cu un singur caine la stana, parlamentarii au votat, luni, o lege pe care medicii si farmacistii independenti o cer de multa vreme. Actul normativ prin care publicitatea explicita la televizor si la radio pentru medicamente va fi interzisa a fost aprobat, luni, de Senat, care este Camera decizionala.

In opinia specialistilor, reclamele la care face referire actul normativ pot crea confuzie si mai ales pot duce in eroare pacientul care este indemnat sa se trateze singur, sa cumpere medicamente „bune la toate”, cu preturi „mici, foarte mici” sau dintr-o anumita farmacie „cum toate ar trebui sa fie”.

Va fi insa permisa publicitatea la medicamente eliberate fara prescriptie medicala, in alte medii, dar numai cu aprobarea Agentiei Nationale a Medicamentului si Dispozitivelor Medicale.

 

medicamente2Propunerea legislativa, initiata de senatorul UDMR Alexandru Vegh, a fost adoptata in plen cu 100 de voturi „pentru” si sapte „impotriva”, chiar daca anterior a primit raport comun de respingere de la Comisia pentru cultura si Comisa pentru Sanatate Publica, pentru ca initiativa „impune restrictii excesive si nejustificate care incalca dispozitiile constitutionale si, pe de alta parte, contravine unor directive europene”.

Totodata, proiectul de lege interzice publicitatea pentru farmacii la televizor sau radio, daca aceasta este de natura a „induce ideea ca farmacia respectiva reprezinta un model sau etalon pentru celelalte farmacii, precum si publicitatea mascata la farmacii care reprezinta publicitate mascata la medicamente”, mai prevede initiativa legislativa adoptata in Senat.

Desigur, legea va afecta in special lanturile de farmacii care, prin astfel de reclame si-au construit branduri cu foarte mare impact subliminal, mai ales asupra persoanelor varstnice.

 

studiu piata medicamenteActul normativ stipuleaza insa ca pot face obiectul publicitatii destinate publicului larg, pe alta cale decat prin programe de televiziune/ radiodifuziune, acele medicamente care prin compozitia si obiectivul lor sunt destinate si concepute pentru a fi utilizate fara interventia unui medic in ceea ce priveste diagnosticul, prescrierea sau urmarirea tratamentului, la nevoie cu recomandarea farmacistului”.

Sunt interzise, de asemenea, comunicarile comerciale audiovizuale destinate produselor si tratamentelor medicale. „Se interzice plasarea de tigari ori alte produse din tutun sau de produse ale unor operatori economici al caror obiect principal de activitate il constituie fabricarea ori vanzarea unor astfel de produse, precum si plasarea de produse sau tratamente medicale”, se mai mentioneaza in proiectul de act normativ.

Legea a fost adoptata tacit, de Camera Deputatilor, si are caracter organic, urmand sa fie transmisa spre promulgare presedintelui Klaus Iohannis.

 

 


Categorii: Actual, Farmacii, Stiri

Adaugati un comentariu


 

*