Regulamentul de organizare și desfășurare a examenului personalului medical angajat în perioada pandemiei, în transparență decizională

14 aprilie 2022 | 0 comentarii |

Actul normativ prevede că la examen pot participa persoanele care „în perioada stării de alertă sau a situaţiilor de risc epidemiologic şi biologic au ocupat, fără concurs, posturi de execuţie pe perioadă determinată”.

 

La câteva zile după ce Executivul a adoptat Hotărârea prin care „a fost stabilit cadrul legal pentru organizarea examenelor în vederea ocupării posturilor pe perioadă nedeterminată pentru personalul angajat pe perioada stării de alertă”, Ministerul Sănătății a lansat, în transparență decizională, Proiectul de Ordin privind aprobarea Regulamentului de organizare și desfășurare a examenului pentru ocuparea posturilor pe perioadă nedeterminată, pentru personalul care a ocupat fără concurs posturi de execuție, pe perioadă determinată, în perioada stării de alertă sau a situațiilor de risc epidemiologic și biologic.

Potrivit proiectului de Regulament, la examen pot participa persoanele care „în perioada stării de alertă sau a situaţiilor de risc epidemiologic şi biologic au ocupat fără concurs posturi de execuţie pe perioadă determinată”, iar examenul va fi organizat de către unitățile sanitare în care personalul își desfășoară activitatea, dar nu mai târziu de data încetării contractului individual de muncă sau raportului de serviciu încheiat pe perioadă determinată.

 

Examenul va include o probă scrisă și un interviu, iar conducătorii unităților sanitare vor aproba bibliografia și tematica de examen, pe baza propunerilor structurii de specialitate în cadrul căreia se află postul pentru care se organizează examenul.

La examen pot participa persoanele care, în perioada stării de alertă sau a situaţiilor de risc epidemiologic şi biologic, au ocupat fără concurs posturi de execuţie pe perioadă determinată. Proba scrisă constă în redactarea unei lucrări şi/sau în rezolvarea unor teste-grilă. Durata probei scrise se stabileşte de comisia de examen în funcţie de gradul de dificultate şi complexitate a subiectelor, dar nu poate depăşi 3 ore.

Comunicarea rezultatelor la fiecare probă a examenului, inclusiv a rezultatelor finale ale examenului, se face prin menţionarea punctajului final al fiecărui candidat şi a sintagmei „admis” sau „respins”, prin afişare la locul desfăşurării examenului.

 

La proba interviu se vor prezenta numai candidaţii declaraţi „admis” la proba scrisă și se va susţine, de regulă, în maximum 2 zile lucrătoare de la data susţinerii probei scrise. Comunicarea rezultatelor finale ale examenului se face în termen de maximum 2 zile lucrătoare de la data afişării rezultatelor ultimei probe.

Anunţul privind examenul, tematica şi bibliografia se afişează la sediul unităților angajatoare, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de data desfăşurării examenului.

Tot cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de data desfăşurării examenului se vor constitui Comisia de examen și Comisia de soluţionare a contestaţiilor. Subiectele şi baremul de evaluare a acestora se realizează de către preşedintele şi membrii comisiei de examen.

 

Prin excepție, pentru ocuparea posturilor de medic, medic dentist, farmacist, biolog, biochimist sau chimist, examenul va consta în: proba scrisă, care se desfășoară pe durata a 2 ore și constă în 10 întrebări, nota minimă de promovare fiind 6,00 și proba clinică sau practică, în funcție de specificul postului.

Punctarea probei se face cu note de la 1 la 10, nota minimă de promovare fiind 6,00. Candidații care nu obțin nota minină de promovare 6,00 la proba scrisă nu sunt admiși pentru susținerea probei clinice sau practice. Sunt declarați promovați doar candidații care obțin după desfășurarea tuturor probelor de examen cel puțin media 6,00, calculată din media aritmetică a celor două probe de examen.

Comisia de examen este formată dintr-un Președinte – medic primar în specialitatea postului respectiv, medic dentist primar sau farmacist primar ori, după caz, un biolog, biochimist, chimist, cu grad principal, în specialitatea postului; 2 membri, care pot fi un un medic primar în specialitatea postului respectiv, medic dentist primar sau farmacist primar ori, după caz, un biolog, biochimist, chimist, cu grad principal în specialitatea postului, respectiv, un astfel de specialist desemnat de organizația profesională din care fac parte și un secretar care poate fi medic, medic dentist, farmacist sau, după caz, biolog, biochimist ori chimist.

 

Medicii angajaţi în structurile nou-create în perioada stării de alertă, în scopul tratării bolnavilor de COVID-19, din unitățile sanitare cu paturi care nu au în structură o secţie din aceeaşi specialitate „se pot prezenta la examenul organizat de o unitate sanitară cu paturi care are în structură secții în specialitatea în care sunt confirmați, în condițiile prezentului Regulament. Unitatea sanitară cu paturi în care sunt încadrați, notifică direcția de sănătate publică județeană sau a municipiului București, care are obligația să publice deîndată pe site-ul propriu lista medicilor și specialitatea în care aceștia sunt confirmați cu respectarea prevederilor legale privind protecția datelor cu caracter personal”, se arată în proiectul de Regulament.

Unitățile sanitare cu paturi care au în structură secții din specialitatea în care sunt confirmați medicii din lista prevăzută, publică pe site-ul propriu posturile vacante de medic pentru care se poate organiza examen, în condițiile prezentului Regulament.

 

 


Adaugati un comentariu


 

*