Cei 2000 de specialiști angajați în perioada stării de alertă rămân în sistemul de sănătate

11 aprilie 2022 | 0 comentarii |

Guvernul a adoptat, astăzi, cadrul legal pentru organizarea examenelor prin care specialiştii angajaţi în direcţiile de sănătate publică şi în serviciile de ambulanţă, în perioada stării de alertă impusă de COVID-19, pot fi menţinuţi în sistem.

 

Sedintă Guvern (sursa foto:gov.ro)

Executivul a adoptat, astăzi, o Hotărâre prin care a fost modificată și completată Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, prin care „a fost stabilit cadrul legal pentru organizarea examenelor în vederea ocupării posturilor pe perioadă nedeterminată pentru personalul angajat pe perioada stării de alertă pe cele 2.000 de posturi aprobate pentru personalul contractual din cadrul direcțiilor de sănătate publică județene, respectiv a municipiului Bucureşti și al serviciilor de ambulanță județene și Serviciului de Ambulanță Bucureşti – Ilfov”, se menționează într-un comunicat remis de Guvern.

Actul normativ completează Legea prin care personalul din unităţile sanitare cu paturi, serviciile de ambulanţă, direcţiile de sănătate publică sau instituţiile de asistenţă socială, încadrat în perioada stării de alertă fără concurs, pe perioadă determinată, pe posturi de execuţie, poate ocupa aceste posturi pe durată nedeterminată, prin concurs, promulgată de președintele Klaus Iohannis la sfârșitul lunii martie. Legea prevede că modalitatea de organizare şi desfăşurare a examenului se elaborează şi se aprobă în termen de 30 de zile de la data intrării acesteia în vigoare.

 

Actul normativ prevede, de asemenea, o serie de modificări în structura organizatorică a Ministerului Sănătății, în vederea eficientizării activității și a creșterii capacității administrative a acestuia, între care înființarea unei structuri de specialitate în vederea implementării reformelor și de monitorizare a stadiului de îndeplinire a țintelor și jaloanelor cu privire la Planul Național de Redresare și Reziliență (Direcția de implementare și monitorizare a PNRR- n.r.), mecanism prin care România poate accesa fonduri externe rambursabile și nerambursabile în cadrul Mecanismului de Redresare și Reziliență (PNNR), se menționează în comunicatul Guvernului.

În cadrul procesului de reorganizare se vor înființa o serie de direcții ale Ministerului, care vor prelua atribuțiunile unora care se vor desfiinața, iar în același timp se vor reorganiza unele servicii și compartimente existente și se va suplimenta numărul de posturi din unele structuri existente, în vederea creșterii capacității instituționale. Ministerul Sănătăţii va avea astfel un număr maximum 449 de posturi, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului.

Încadrarea personalului ministerului în numărul maxim de posturi aprobat și în noua structură organizatorică se realizează în termen de minimum 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, cu respectarea prevederilor legale aplicabile personalului contractual şi funcţionarilor publici în cazul reorganizării instituţiei publice”, precizează actul normativ aprobat astăzi de Guvern.

 

 


Adaugati un comentariu


 

*