Românii continuă să sune la 112 pentru a cere informații sau a face glume proaste

11 februarie 2019 | 0 comentarii |

Peste jumătate din apelurile primite în toată țara, pe parcursul anului trecut, nu reprezentau urgențe, aceeași statistică fiind valabilă și la nivelul județului Buzău.

 

Astăzi se marchează pentru al zecelea an consecutiv Ziua Europeană a Numărului Unic de Urgență. Evenimentul nu are un caracter festiv, ci este dedicat creșterii gradului de conștientizare, la nivelul Uniunii Europene, a importanței pe care o reprezintă acest serviciu. Deși numărul unic de urgență 112 a fost lansat la nivelul Uniunii Europene din 1991, iar în România funcționează la nivel național din 2005, există încă foarte mulți cetățeni care nu au înțeles care este scopul acestui număr. Acestora li se adaugă o altă categorie, formată din cei care încă se distrează sunând la 112 doar pentru a adresa injurii centralistelor sau pentru a face alte glume proaste, fără a conștientiza că „distracția” lor poate costa viața unei persoane care are nevoie de ajutor în acel moment dar numărul nu poate fi apelat, pentru că linia este ocupată de astfel de indivizi cu comportament îndoielnic.

În acest context, ISU Buzău reamintește că cetățenii aflați în situații de urgență pot suna la „112”, 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână, pentru a solicita asistența serviciilor specializate de intervenție – ambulanță, SMURD, pompieri, poliție, jandarmi – subliniind că este vorba de un serviciu destinat doar apelurilor de urgență, nicidecum de un call-center de unde pot fi obținute diferite informații sau pot fi făcute fel și fel de sesizări care nu reprezintă cazuri urgente.

 

Aceste precizări se cuvin a fi făcute în condițiile în care, și anul trecut, mai mult de jumătate dintre apelurile primite la 112 nu reprezentau urgențe de competența serviciului, fiind vorba da persoane care solicitau diferite informații, apeluri efectuate din greșeală sau de apelanți care sunaseră pentru „distracție”, adresând injurii și făcând glume proaste.

Statistica pe anul precedent indică un număr de  12.735.836 de apeluri primite în cele 41 centre județene din țară în care funcționează dispecerate 112. Cum spuneam, mai mult de jumătate dintre acestea au fost apeluri care nu reprezentau urgențe, iar dintre cele valide, care au ținut de competența serviciului, 57% au reprezentat urgențe medicale, serviciule de Ambulanță si SMURD fiind astfel cele mai solicitate prin intermediul numărului unic de urgență.

La nivelul județului Buzău au fost primite, anul trecut, 334.857 de apeluri la 112, dintre care doar 132.423 au semnalat situații de urgență. Celelalte 212.434 au fost apeluri din categoria celor enumerate mai sus. Au fost astfel semnalate, astfel, 149.042 de cazuri de urgență, dintre care 82.363 au fost urgente medicale ce au necesitat intervenția echipajelor de la Ambulanță, în timp ce alte 20.384 au fost solicitări la adresa ISU-SMURD.

 

Printr-un comunicat de presă, ISU Buzău reamintește care sunt principalele reguli pe care trebuie să le respecte o persoană care sună la 112 pentru a cere ajutor în caz de urgență.

Indiferent de situație, apelantul trebuie să nu intre în panică și să răspundă cât mai clar și coerent întrebărilor adresate de operator”, se subliniază în comunicatul ISU-SMURD Buzău.

Totodată, se recomandă să se descrie cât mai concis situația pentru care se solicită ajutor și să se menționeze clar adresa la care s-a petrecut evenimentul, inclusiv punctele de reper importante, în special în situația în care nu poate fi precizată o adresă. Apelanții mai sunt sfătuiți  să respecte indicaţiile operatorului până la sosirea echipajelor de intervenţie și să nu închidă telefonul până în momentul în care operatorul solicită acest lucru. Important de reținut este și faptul că, în situația în care numărul de urgență 112 a fost apelat din greșeală, apelantul nu trebuie să închidă imediat ci să rămână pe fir pentru a informa operatorul că nu este vorba de o urgență ci de un apel accidental. În caz contrar, operatorii de la 112 ar putea considera că este vorba de un apel de urgență, iar persoana de la celălalt capăt al firului nu poate comunica, fapt ce ar impune verificări suplimentare, care solicită inutil sistemul.

 


Adaugati un comentariu


 

*