Românii s-au mulțumit chiar și cu ajutorul virtual al spitalelor din străinătate

Aproximativ 200 dintre ei au apelat la un centru medical virtual înființat în de unul din cele mai importante spitale private din Austria.

 

Pandemia le-a creat mari dificultăți pacienților români care apelau la servicii medicale oferite de clinci din străinătate. Restricțiile de călătorie, anularea multor curse aeriene și măsurile de siguranță luate la nivelul clinicilor din străinătate, au determinat, în cazul multor pacienți, amânarea sau chiar anularea unor intervenții chirurgicale sau consultații programate în afara țării. Marea problemă a fost că nici în țară nu au putut avea acces cu ușurință la serviciile medicale de care aveau nevoie.

În acest context, spitalul Wiener Privatklinik din Austria a inaugurat, în urmă cu un an, un centru medical virtual, pentru a se adapta noilor condiții și a veni pe cât posibil în sprijinul pacienților care doreau să apeleze la serviciile sale. Centrul WPK Online Healthcare Center funcționează din luna mai a anului trecut, iar reprezentanții spitalului privat au făcut o analiză a activității desfășurate pe parcursul primului an de la înființare.

Din analiza făcută publică reiese faptul că, în această perioadă, aproximativ 200 de pacienți români au apelat la serviciile centrului medical virtual, beneficiind de consultații video asigurate de medicii spitalului austriac.

 

Ema Hafner, directorul Departamentului de Marketing și Pacienți Internaționali al spitalului, spune că cele mai solicitate servicii medicale de către pacienții români au fost cele de medicină internă, reumatologie, endocrinologie, dermatologie, gastroenterologie, cardiologie, psihiatrie, ortopedie, ORL, oncologie și second opinion radiologie.

Perioada de pandemie a îngreunat accesul pacienților la serviciile medicale, majoritatea îndreptându-și atenția către consultațiile medicale on-line. Pacienții români care au apelat la experții spitalului WPK prin intermediul consultațiilor video on-line si-au exprimat mulțumirea pentru accesibilitate. Confirmarea unui diagnostic sau plan de tratament a fost esențială în ultimul an, pacienții putând astfel să prevină sau sa țină sub control afecțiunile avute, care, altfel, s-ar fi agravat, iar rezultatele ar fi fost cu totul altele”, a declarat aceasta.

 

În sprijinul pacienților români s-au aflat trei manageri de caz, vorbitori de limba română, care au oferit consiliere personală fiecărui pacient în parte, preluând și rezultatele analizelor, care au fost transmise în format electronic, pentru a putea fi studiate în avans de medicii specialiști.

Acestora li s-a comunicat data și ora la care au putut intra în legătură on-line cu medicii specialiști, beneficiind astfel de consultații fără a fi nevoie să ajungă la Viena. Firește, aceste consultații nu le pot înlocui pe cele realizate în cabinetele medicale, însă în situația creată, au constituit cea mai bună soluție.

Wiener Privatklinik este unul dintre cele mai mari și mai renumite spitale private din Austria, fiind înființat încă din 1871. De anul trecut, acesta deține singurul centru privat de radioterapie din Austria, dispunând la acest moment de 14 centre de competență, 145 de paturi, un departament de chirurgie cu 4 săli de operații și peste 250 de experți cu competențe în 30 de specialități medicale.

 


Categorii: Actual, Spitale, Stiri

Adaugati un comentariu


 

*