Șase companii autohtone ajută spitalele românești, în cadrul campaniei Fondul de Urgență

Acțiunea a fost demarată încă din luna martie, odată cu decretarea stării de urgență, iar din luna iunie, inițiatorii colaborează exclusi cu producători din România.

 

Asociația Totul este Posibil a demarat, în data de 21 mai, campania Fondul de Urgență, una dintre numeroasele inițiative lansate la acea vreme pentru a veni în sprijinul unităților sanitare și a personalului medical aflat în prima linie a luptei cu pandemia. Scopul era aprovizionarea unităților sanitare cu materialele de protecție necesare în acea perioadă, în acest sens inițiatorii campaniei strângând fonduri din donații și ținând legătura cu reprezentanții firmelor ce comercializau astfel de produse din import. În paralel, au fost demarate colaborări și cu partenerii din România, iar din luna iunie, campania se derulează exclusiv în baza parteneriatelor cu aceștia.

Eliza Nițescu, managerul campaniei, a explicat această decizie prin faptul că „am văzut multe avantaje considerabile în colaborarea cu fabricile din România. În afară de disponibilitatea de stoc şi rapiditatea livrării, vorbim în primul rând de o calitate net superioară a produselor. Produsele româneşti selectate de noi cu ajutorul medicilor şi reprezentanţilor DSP-urilor nu suportă comparaţia cu cele importate în special din China, de o calitate îndoielnică, fără certificate sau cu acte false şi care rezistă cu greu chiar şi unei singure purtări. Comunicăm cu peste 100 de medici în prezent şi majoritatea reclamă frecvent că halatele de rup încă din momentul în care sunt îmbrăcate sau că de cele mai multe ori poartă câte două sau chiar trei perechi de mănuşi unele peste altele, din cauza faptului că cedează pe loc. De altfel, mai multe cadre medicale ne-au spus că atunci când primesc produse proaste calitativ, acestea sunt aruncate direct şi nu se folosesc, pentru a nu pune în pericol medicii şi pacienţii”.

 

Organizația a primit un grant nerambursabil prin programul „În stare de bine”, finanţat de Kaufland România şi implementat de Fundaţia pentru Dezvoltarea Societăţii Civile, unul dintre obiectivele acestui program fiind și sprijinirea economiei interne. În aceste condiții, inițiatorii campaniei au decis că toate achizițiile vor fi făcute de la producătorii autohtoni, iar la aproape două luni de la această decizie, spun că alegerea a fost una inspirată.

Flexibilitatea în negocierea produselor, disponibilitatea de a face livrări în zeci de locaţii pe teritoriul ţării, ambalările, etichetările şi personalizările speciale, au fost alte argumente în favoarea colaborării cu producătorii autohtoni. Au contat, de asemenea, şi serviciile de consultanţă în alegerea produselor, cât şi faptul că banii rămân în ţară, pentru a plăti atât salariile muncitorilor români, cât şi taxe şi impozite către stat”, a mai declarat Eliza Nițescu.

La momentul actual organizația are încheiate parteneriate cu șase producători autohtoni care asigură livrările către cele peste 30 de unităţi medicale incluse în program.

 

Astfel, compania clujeană Farmec a început producţia în masă de dezinfectanţi pentru mâini şi suprafeţe din gama Dermofarm pe bază de alcool etilic, creaţi special pentru unităţile medicale, capacitatea de producţie fiind de aproximativ 700.000 de unităţi pe lună. La începutul crizei declanşate de noul coronavirus, compania clujeană a demarat în regim de urgenţă producţia de articole igienizante virucide specifice, prioritizând solicitările care îi sprijină pe cei care luptă în prima linie împotriva răspândirii noului coronavirus.

În același timp, compania Techtex din Baia Mare a început producţia de măşti chirurgicale încă din luna aprilie. Compania a pus în funcţiune linii tehnologice automatizate pentru producţia de măşti chirurgicale şi FFP2, materialul folosit pentru confecţionarea acestor produse fiind tot de producţie internă. De luna viitoare, odată cu instalarea unei noi linii tehnologice automatizate, va putea realiza 30 de milioane de măşti chirurgicale pe lună.

Intelimed fabrică la Timişoara o gamă completă de echipament de protecţie, oferta companiei fiind adaptată în contextul pandemiei, iar astăzi acoperind cea mai mare parte din articolele de protecţie folosite în spitalele suport Covid. De asemenea, Borero Comserv din Braşov fabrică dezinfectantul Biclosol, un produs realizat în conformitate cu standardele europene privind dezinfecţia.

Nu în ultimul rând, sub brandul  AEA Medical sunt produse la Sibiu măști chirurgicale, capacitatea de producţie a fabricii fiind de 300.000 unităţi pe zi. Fabrica urmează să pună în funcţiune încă două linii tehnologice automatizate, una dintre ele fiind destinată confecţionării exclusive a măştilor pentru copii.

 


Adaugati un comentariu


 

*