Campania Marele Crăciun a făcut fericiți peste 10.000 de români

24 decembrie 2021 | 0 comentarii |

Aceștia au primit cadouri provenite din donații strânse de sute de voluntari din întreaga țară, pe tot parcursul anului care se încheie.

 

Odată cu celebrarea Crăciunului se apropie de final o amplă campanie umanitară derulată la nivel național de asociația Totul este Posibil, cu ajutorul a peste 500 de voluntari. Campania, denumită Marele Crăciun, și-a propus să vină în sprijinul oamenilor cu posibilități materiale reduse, pentru care această perioadă din an nu aduce bucuria cu care suntem obișnuiți cei mai mulți dintre noi. Inițiatorii campaniei și-au propus să le ofere acestora „sărbători fericite”, iar demersului lor s-au alăturat voluntari din întreaga țară, care au făcut ca Marele Crăciun să ajungă la peste 10.000 de persoane aflate  în dificultate. „Aproximativ 500 de voluntari au făcut echipă în jurul proiectului, fiecare dintre ei având un rol clar determinat: de la fundraising, colectare de articole din donaţii, găsire de donatori persoane fizice sau sponsori companii, până la identificare de persoane nevoiaşe care au nevoie de ajutor sau pur şi simplu confecţionat ambalaje handmade. Această mare trupă de spiriduşi ai Moşului a făcut tot ce era nevoie ca obiectivul de a ajuta minim 10.000 de români în fiecare judeţ al ţării să fie îndeplinit”, a declarat Eliza Niţescu, preşedintele asociaţiei Totul este Posibil.

 

Aceasta a explicat că noutatea adusă de proiect a fost o autonomie totală a fiecărui voluntar, în judeţul pe care l-a ales, fiecare putând să decidă pe cine să ajute şi în ce măsură. Asociaţia nu a intervenit în procesul de stabilire a beneficiarilor decât în măsura în care au fost solicitate recomandări. Criteriile au fost de la început simple şi clare, şi prin urmare uşor de implementat, în sensul că Marele Crăciun trebuie să ajungă la cei mai nevoiaşi oameni, persoane la care, în lipsa acestei campanii, Moş Crăciun nu ar fi venit cu daruri.

Asociaţia s-a bazat în proporţie de 90% pe produsele primite din donaţii în intervalul aprilie – noiembrie. Din toate lucrurile primite au fost selectate cele mai bune articole, au fost igienizate şi recondiţionate unde a fost cazul şi completările s-au făcut cu achiziţii de rechizite, jucării, ambalaje şi dulciuri. „Nu am fi putut oferi atât de multe lucruri fără mobilizarea, timp de aproximativ 8 luni, a donatorilor individuali care, pe parcursul întregului an, au la dispoziţie prima zi de miercuri din fiecare lună pentru a dona articole noi sau în perfecta stare, în centrele noastre umanitare” – au mai precizat reprezentanții asociației.

 

Persoanele alese să se bucure de cadourile oferite în cadrul campaniei au fost selectate cu ajutorul profesorilor, medicilor sau altor organizaţii non-profit partenere. Campania s-a adresat în special copiilor nevoiaşi şi bătrânilor singuri, sprijinul oferit fiind unul simbolic. De la şcoli şi grădiniţe, până la secţii de psihiatrie ale spitalelor, centre de copii sau vârstnici, voluntarii și reprezentanții asociației au ajuns pretutindeni. Aceștia și-au  propus să acopere şi categoria de cazuri sociale, în condiţiile în care principalele trei arii de interes pentru organizația umanitară sunt educaţia, sănătatea şi sportul.

Aproximativ 10 tone de donaţii au ajuns în toate judeţele din România, partenerul logistic fiind, şi în această campanie, DPD România, care acordă suport permanent organizaţiei, începând cu luna februarie a acestui an.

Campania se va desfășura și în zilele care au mai rămas până la sfârșitul anului, organizatori intenționând să adauge pe lista beneficiarilor cel puțin încă 1.000 de copii și vârstnici.

 


Adaugati un comentariu


 

*