Primul spital cu call-center pus la dispoziția aparținătorilor pacienților cu Covid-19 de la ATI

Prin intermediul serviciului deservit de studenți voluntari de la UMF Carol Davila, aparținătorii pot afla zilnic informații despre starea rudelor internate.

 

Aparținătorii pacienților cu Covid-19 internațila Terapie Intensivă sunt supuși, la rândul lor, unei puternice presiuni psihice, amplificate de faptul că nu pot merge la spital să își viziteze rudele decât în anumite condiții și nici nu pot ține legătura permanent cu acestea, din cauza stării precare se sănătate. Singura soluție pentru a afla evoluția celor dragi este să sune la spital și să se intereseze, însă nu de puține ori se întâmplă ca linia să fie ocupată sau ca aparținătorii să nu poată intra în legătură cu cineva care să le poată da informații exacte.

Reprezentanții Institutului de Pneumoftiziologie Marius Nasta au luat serios în considerare această problemă, de când accesul în spital este interzis pentru aparținători, și a făcut demersuri pentru înființarea unui call-center special.

Inițiativa reprezintă o premieră pentru spitalele din România, serviciul call-center devenind operațional de la jumătatea acestei săptămâni și putând fi apelat de aparținători la numerele 031 433 5231 și 031 9472. Proiectul a fost implementat cu suportul tehnic al Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS) și se adresează rudelor și aparținătorilor pacienţilor internaţi în secţia ATI Covid-19 a institutului. Serviciul funcționează zilnic, în intervalul orar 08:00-13:00 şi 14:00-20:00, fiind deservit de o echipă de voluntari formată din studenți ai Universității de Medicină și Farmacie Carol Davila.

 

Pentru a respecta protecția datelor personale, dar și dorința pacienților, informațiile vor fi oferite doar persoanei desemnate în acest sens de către pacient la momentul internării şi al cărei nume este trecut în fişa de observaţie a pacientului. Studenții voluntari vor beneficia de suportul unui grup de psihologi pentru relaţionarea cu aparţinătorii, sprijinul acestora având scopul de a îmbunătăţi înţelegerea nevoilor celor care apelează serviciul.

Directorul STS, general locotenent Sorin Bălan spune că „deși perioada pandemiei a însemnat o creştere semnificativă a numărului de servicii furnizate de instituţia noastră, în toate domeniile tehnice, am răspuns afirmativ fiecărui demers de responsabilitate socială. Înţelegem cât de important este ca rudele să cunoască starea de sănătate a celor internaţi şi înţelegem nevoia de relaţionare a pacienţilor şi a aparţinătorilor cu personalul medical. Suportul tehnic furnizat de STS Institutului Marius Nasta face posibilă menţinerea legăturii între aceştia, serviciile de comunicaţii reprezentând, de fapt, servicii de solidaritate în beneficiul populaţiei”.

 

La rândul său, managerul institutului, dr. Beatrice Mahler, a declarat ca este foarte importantă comunicarea pe care personalul medical trebuie să o aibă cu pacienții și aparținătorii acestora, mai ales atunci când starea celor internați este foarte gravă, iar cei dragi nu pot ține legătura cu ei.

„Este absolut firesc să putem să oferim toate informaţiile în privinţa stării de sănătate a pacientului către persoana desemnată să ţină legătura cu spitalul. Din păcate, în anumite situaţii, dar şi în contextul actual pandemic, în care volumul de muncă este foarte mare şi mulţi dintre noi, cei care facem parte din personalul medical, am ajuns aproape de epuizare, am observat o imposibilitate de a răspunde de fiecare dată prompt aparţinătorilor acestor pacienţi. Astfel, am decis să înfiinţăm această linie telefonică de tip call-center, pentru a veni cât mai aproape de rudele celor internaţi în stare gravă, în ATI Covid-19, şi să le oferim toate detaliile despre pacienţi. Înţelegem cât de greu este să ai pe cineva în stare gravă în spital, înţelegem suferinţa şi înţelegem că pandemia a îngrădit accesul aparţinătorului la ruda suferindă. Astfel, am vrut să fim mai aproape de aparţinători, să îi ajutăm şi să îi asigurăm că facem tot ce ne stă în putinţă pentru ca totul să fie bine. Luptăm cu toate forţele pentru fiecare minut din viaţa pacienţilor noştri şi vă asigur că acestea nu sunt doar vorbe”, a mai declarat managerul Institutului Marius Nasta.

 


Adaugati un comentariu


 

*