Aproape 60% dintre români au luat suplimente alimentare în perioada pandemiei

1 februarie 2021 | 0 comentarii |

Cei mai mulți au făcut-o pentru a-și întări imunitatea, iar restul au apelat la această soluție pentru a scăpa de oboseală și nervozitate.

 

În luna noiembrie a anului trecut, Asociaţia Română a Producătorilor de medicamente fără prescripţie, suplimente alimentare şi dispozitive medicale (RASCI), anunța că, în perioada pandemiei, a crescut foarte mult consumul în cazul anumitor suplimente alimentare, avertizând totodată cu privire la riscurile pe care le presupune un consum exagerat de produse din această gamă. Totodată, producătorii menționau că suplimentele alimentare „sunt preparate ce conţin vitamine, săruri minerale sau alte substanţe cu efect nutriţional sau fiziologic, indicate atunci când, din anumite motive, aceste substanţe lipsesc sau nu se regăsesc într-o cantitate suficientă în organism sau în dieta zilnică” subliniind că acestea nu vindecă pacienții cu Covid-19 și nici nu garantează protecție împotriva infectării cu noul coronavirus.

Declarațiile făcute de cei de la RASCI au fost confirmate de un studiu comandat de compania Secom, specializată în importul, promovarea și comercializarea de suplimente alimentare, ceaiuri și cosmetice naturale.

Studiul a fost realizat în luna august a anului trecut, vizând în mod special perioadă scursă de la debutul pandemiei. Rezultatele arată că 70% dintre români au consumat suplimente alimentare la un moment dat, iar în perioada februarie-august 2020, 59% dintre ei au apelat la astfel de produse.

 

Mai bine de jumătate dintre cei care au consumat suplimente alimentare – 51%, mai exact – au apelat la această soluție pentru susținerea imunității și a rezistenței organismului, o creștere a consumului la această categorie de suplimente constatându-se în perioada pandemiei, după cum precizau și reprezentanții RASCI.  Celelalte două motive pentru care adulții din România consumă suplimente alimentare sunt ameliorarea stării de oboseală sau de nervozitate și obținerea de energie sau a unei stări de bine.

Și în cazul categoriei de suplimente pediatrice, unde mama este principalul decident în 80% din cazuri, tot susținerea imunității și rezistenței organismului este principalul motiv care determină consumul pentru copii. Acesta a fost motivul principal menționat de 68% dintre utilizatoarele de suplimente, femei cu vârsta cuprinsă între 18 și 55 ani și cu copii de la 0 la 10 ani. Celelalte motive de pentru care mamele oferă copiilor suplimente alimentare sunt susținerea unei dezvoltări armonioase, conform vârstei, sau când analizele copilului indică anumite carențe sau deficite.

 

Frecvența de consum în perioada pandemiei a crescut pentru 9% dintre consumatori, în timp ce în 21% dintre cazuri a fost vorba de un consum regulat, periodic. Aceeași abordare preventivă se remarcă și în cazul mamelor participante la studiu care au declarat în proporție de 62% că vor să își protejeze copiii în perioada pandemiei și să prevină din timp eventualele probleme de sănătate ale acestora. Astfel 65% dintre mamele participante la studiu au oferit suplimente pediatrice în perioada februarie-august, frecvența de consum în rândul copiilor crescând în acest interval. Totodată, 10% dintre mame au menționat că le-au oferit copiilor mult mai des  suplimente, din cauza pandemiei.

Potrivit aceluiași studiu, la nivelul întregului eșantion de respondenți se observă o atitudine preventivă față de sănătate. Astfel, 60% dintre respondenți au declarat că doresc să se protejeze și să prevină din timp probleme de sănătate, iar 54%, că vor să aibă un stil de viață echilibrat, atât fizic cât și psihic, atitudini diferențiate la nivel de comportament în ceea ce privește consumul de suplimente alimentare.

 


Categorii: Actual, Analiza, Stiri

Adaugati un comentariu


 

*