Bucureștenii, sfătuiți să apeleze la consultații online înainte de a merge la spital

În acest sens, le stau la dispoziție aproape 500 de medici din toate cele 19 spitale din București aflate în subordinea Primăriei Capitalei.

 

La jumătatea lunii trecute, atunci când a fost luată decizia ca în spitalul Colentina și la maternitatea Bucur să nu se mai facă internări pentru ca cele două unități să fie pregătite să primească pacienți infectați cu noul coronavirus, a fost lansată o platformă informatică prin intermediul căreia pacienții de la Colentina să poată intra în legătură cu medicii de aici pentru servicii de evaluare medicală de la distanță. Imediat după lansare, platforma a fost extinsă pentru toate cele 19 spitale din subordinea Primăriei Capitalei, pentru a decongestiona camerele de gardă și unitățile de urgențe și a veni în același timp în sprijinul pacienților cu alte probleme de sănătate care nu au legătură cu noul coronavirus.

La două săptămâni de la momentul lansării, platforma pacient.assmb.ro și-a dovedit utilitatea, fiind accesată de aproximativ 700 de pacienți care au completat cereri pentru consultații on-line. La dispoziția acestora se află circa 500 de medici din toate specialitățile, angajați ai celor 19 spitale din Capitală, cu care pacienții pot intra în legătură de la distanță, prin intermediul acestei platforme, iar multe dintre problemele lor se pot rezolva în acest mod.

 

Turkes Ablakim

Directorul medical al Administraţia Spitalelor şi Serviciilor Medicale Bucureşti (ASSMB), dr. Turkes Ablachim, spune că acest instrument are un dublu beneficiu, ajutându-i pe pacienți să își rezolve unele probleme de sănătate fără a mai ieși din casă și a se expune astfel riscului de a contracta infecția cu noul coronavirus, și reducând totodată presiunea asupra camerelor de gardă și a unităților de urgențe, în condițiile în care tirajul în această perioadă este unul mult mai strict, făcându-se în afara unităților medicale.

Această platformă, lansată recent, este un proiect important care vine în sprijinul pacienţilor din spitalele noastre. Suntem bucuroşi de faptul că avem deja foarte multe accesări, deşi proiectul a fost lansat de curând. Nu vrem ca pacienţii să se simtă abandonaţi în aceasta perioadă, şi tocmai de aceea le-am pus la dispoziţie o modalitate accesibilă de a interacţiona cu medicii noştri”, a mai declarat directorul medical al ASSMB.

 

Platforma este ușor de utilizat, pentru aceasta, pacienții trebuind să acceseze site-ul, să introducă o scurtă descriere a problemelor de sănătate pe care le au, însoțită, dacă este cazul, de documente medicale relevante precum rezultate ale analizelor, recomandări de la specialişti, istoricul medical, bilete de ieşire din spital. Toate aceste documente se pot atașa, după care pacientul selectează spitalul, specialitatea şi mediculâ cu care dorește să intre în legătură, introducând totodată datele personale, precum şi cele de contact. Răspunsul va fi primit direct din partea medicului, în termen de 12-24 ore, în funcţie de disponibilitatea specialistului şi de numărul de cazuri pe care le are în analiză.

Până acum nu au fost semnalate nici un fel de probleme în funcționarea platformei, astfel că locuitorii Capitalei sunt încurajați să apeleze mai întâi la acest instrument înainte de a decide să meargă direct la spital, pentru a nu aglomera inutil  unitățile medicale.

 


Categorii: Actual, Autoritati, Stiri

Adaugati un comentariu


 

*