CJAS Buzău a semnat contractul cu medicul de familie Maria Ușurelu de la Merei

30 august 2021 | 1 comentariu |

După aproape trei luni de la declanșarea scandalului în urma căruia mii de pacienți au rămas fără medic de familie, dr. Ușurelu își reia activitatea, iar decizia a fost luată după ce președintele CNAS a dispus, în urma controlului efectuat la CJAS Buzău, ca în 10 zile să se rezolve situația. 

 

Noul director general executiv al CJAS Buzău, Eliza Oncel, numită în funcție prin dispoziția președintelui CNAS, Adrian Gheorghe, instalată la conducerea „băncii sănătății buzoiene” pe fondul scandalului legat de neîncheirea contractului de prestări servicii între CJAS Buzău și medicul de familie Maria Ușurelu, de la Merei, a trecut cu bine primul test.

Contractul a fost semnat, iar de la 1 septembrie, pacienții dr. Ușurelu pot apela liniștiți la serviciile medicului care-i îngrijește de 40 de ani și de la care au refuzat să plece, în ciuda faptului că CJAS Buzău a respins dosarul de încheiere a contractului de prestări servicii medicale, în urmă cu aproape 3 luni.

Așa cum Sănătatea Buzoiană a anticipat, se vede că motivele respingerii intrării medicului în relații contractuale cu CJAS nu au fost suficient de bine argumentate. În urma controlului dispus de CNAS în acest caz s-a dispus „reanalizarea tuturor documentelor depuse de medicul Maria Ușurelu la CJAS Buzău, în calitate de furnizor de servicii medicale, pentru a se stabili dacă se îndeplinesc condițiile încheierii contractului”, având în vedere faptul că aceste documente și chiar lista de pacienți au fost depuse în termenul legal, așa cum a precizat în exclusivitate pentru Sănătatea Buzoiană, purtătorul de cuvânt al CNAS, Mihaela Tănase.

Deși lucrurile s-au întâmplat cu mult înainte de preluarea funcției de Director general executiv de către Eliza Oncel, aceasta a fost nevoită să ducă la îndeplinire măsura dispusă de CNAS, în termen de zece zile. D-a conformat, așa că miercuri, 25 august, medicul a fost informat că în comisia constituită prin decizia nr. 97/24.08.2021, contestația depusă în data de 20 iulie a fost admisă, urmând a se încheia „de îndată” contractul de furnizare de zervicii medicale în asistența medicală primară, reținându-se că „sunt îndeplinite condițiile prevăzute” de legistația în vigoare.

 

Dr Maria Ușurelu

În această dimineață, dr. Maria Ușurelu a primit și contractul, semnat de conducerea CJAS, astfel că problema care trenează de aproape 3 luni, s-a rezolvat. „Contractul a fost încheiat începând cu 1 septembrie și are valabilitate până la 31 decembrie 2021. S-a dovedit, în sfârșit, că dreptatea învinge, deși pentru a demonstra asta, am fost nevoită să fac mai multe drumuri la CNAS, să apelez la toate autoritățile și la presă pentru a fi sprijinită, pentru că știam că am dreptate. În tot acest timp însă, pacienții mei au fost privați de reptul lor legal de a beneficia de serviciile medicale pentru care sunt asigurați prin lege. Pe mulți i-am consultat în această perioadă voluntar, iar unii, care nu aveau bani să-și cumpere medicamentele de care aveau nevoie, neputând să le prescriu rețete compensate, i-am ajutat chiar să și le cumpere. Ceea ce m-a impresionat foarte mult este însă faptul că din lista de asigurați pe care i-am avut înscriși înainte de întreruperea contractului, doar o sută și ceva nu se mai regăsesc pe lista admisă acum de CJAS, iar ceilalți peste 1.800 au așteptat să se rezolve situația, nedorindu-și să fie îngrijiți de alt medic, chiar dacă au avut de suferit. Astăzi, când au aflat că lucrurile au revenit la normal, mulți au venit să se bucure împreună cu mine și cu asistentele medicale din cabinet, mulțumind lui Dumnezeu și celor care au făcut posibil ca eroarea să fie remediată, că de la 1 septembrie nu vor mai avea de suferit”, a declarat pentru Sănătatea Buzoiană dr. Maria Ușurelu.

Medicul spune că deși a trecut „prin momente extrem de difciile și stresante”, își reface forțele prin energia transmisă de pacienții săi, care i-au fost alături și nu au părăsit-o, deși la rândul lor au avut de suferit de pe urma deciziei de suspendare a contractului, timp de mai bine de două luni și jumătate.

 

Conducerea CJAS Buzău confirmă încheierea contactului cu dr. Maria Ușurelu, cu începere de la 1 septembrie, până la 31 decembrie 2021. Ca urmare a recomandărilor primite de la Casa Națională de Asigurări de Sănătate a fost constituită o comisie mixtă care a reanalizat documentele exitente la dosar și s-a constatat că sunt îndeplinite condițiile prevăzute de art. 1, al. (1) și al. (2) și art. 6 din HG nr. 696/2021, astfel că s-a procedat la semnarea contractului. A fost înștiințată și CNAS de modul um a fost soluționat litigiul, astfel că pacienții pot primi, începând de la 1 septembrie, serviciile medicale de care au nevoie, prin cabinerul medicului de familie Maria Ușurelu, a transmis CJAS Buzău, ca urmare a solicitării scrise transmise de redacția noastră, conducerii instituției.

Reamintim cititorilor că detașarea Elizei Oncel în cea mai importantă funcție de la CJAS Buzău  a avut loc miercuri, 18 august 2021, după un control desfășurat de CNAS la Buzău și în condițiile în care la cele trei runde de concurs organizate pentru ocuparea acestui post, niciunul dintre candidați nu a reușit să obțină punctaj de promovare.

Pentru luna septembrie, postul de director general al CJAS Buzău a fost scos la concurs pentru a parta oară consecutiv, după ce candidații care s-au prezentat la primele trei runde de concurs au picat cu „brio”, obținând note mult sub limita minimă de admitere. Vom vedea dacă de această dată se vor prezenta alți candidați, mai bine pregătiți, sau se va înregistra un nou eșec lamentabil…

 

 


Categorii: Actual, C.A.S., Jobs, Stiri

Comentarii (1)

  1. Heroiu Cerasela spune:

    A trebuit sa vina o persoana din Prahova sa rezolve problema medicului de la Merei.In Buzău, nu mai exista nicio persoana capabila. Ce rușine, ce dezamăgire!!!

Adaugati un comentariu


 

*