„De departe, cea mai frumoasă!”- campania românească premiată cu trofeul „Gold” la The European Excellence Awards

30 ianuarie 2023 | 0 comentarii |

MPR Agency a câștigat trofeul „Gold” la categoria Health & Pharma, la una dintre cele mai prestigioase competiții internaționale – The European Excellence Awards, pentru campania „De departe, cea mai frumoasă!”, prin care a promovat importanța prevenției în lupta cu cancerul de sân.

 

Campania semnată de MPR Agency, partener exclusiv în Europa de Sud-Est al Global Health Marketing & Communications – cea mai mare rețea globală de agenții independente care activează în industria Sănătății – , a fost declarată câștigătoare în cadrul European Excellence Awards în urma unui proces de votare care a evaluat inovația, implementarea, strategia și impactul celor mai bune campanii de comunicare și PR ale anului, se arată într-un comunicat remis presei.

Conceptul creativ din spatele campaniei „«De departe, cea mai frumoasă» a fost, fără doar și poate, unul puternic. Mai departe, implementarea întregului proiect, discuțiile cu pacientele protagoniste în campanie, testimonialele acestora, au generat o încărcătură emoțională uriașă și mă bucur că am reușit să o transpunem atât în scris cât și în materialele video ale campaniei. Mai departe însă, adevărata victorie a fost că emoția pe care am generat-o nu s-a risipit ci s-a transformat în acțiune”, a declarat Andreea Cristea, CEO MPR Agency, citat în comunicvatul amintit.

 

În urma campaniei, în cadrul Medisprof Cancer Center din Cluj au crescut programările pentru efectuarea controalelor de rutină cu 148% în rândul femeilor cu vârsta cuprinsă între 18 și 29 de ani. „O victorie imensă, având în vedere că acest interval de vârstă are cea mai scăzută rată de interes în ceea ce înseamnă prevenția în sănătate”, a remarcat Andreea Cristea.

Lipsa informației, accesul îngreunat la servicii medicale sau teama determină femeile din România să amâne lipsa vizitei la medic. Ele ajung de multe ori într-un stadiu avansat al bolii, în ciuda faptului că de multe ori cancerul poate fi tratat, dacă este descoperit în stadiu incipient, se subliniază în comunicat. Tratamentul oncologic le modifică fizionomia – își pierd părul, rămân cu cicatrici, își pierd sânii – iar acest lucru le face să se simtă mai puțin feminine, mai puțin frumoase, să sufere din cauza stigmatizării celor din jur și, în final, să se izoleze.

 

Într-o țară în care principala cauză de deces a femeilor este cancerul de sân, creșterea interesului pentru prevenție înseamnă familii care rămân întregi, „înseamnă copii care au șansa să fie crescuți în continuare de mamele lor și înseamnă părinți care nu trebuie să își îngroape copiii. Ne-am dorit ca cei care vor lua contact cu campania «De departe, cea mai frumoasă», să fie impulsionați să acționeze. Să se intereseze care sunt analizele necesare pentru categoria lor de vârstă, pentru categoria copiilor, părinților, fraților și prietenilor. Să dea acel telefon doctorului, să facă acea programare pentru ei sau cei dragi lor. Pentru că, în final, este una dintre cele mai puternice dovezi de iubire pe care le pot arăta” a adăugat Andreea Cristea.

 

Campania, lansată pe 8 martie 2022, de Ziua Internațională a Femeii, aduce în prim plan șase paciente oncologice care vorbesc despre momentele dificile prin care au trecut și își arată cicatricile, într-un pictorial impresionant semnat de Mihaela Noroc, autoarea „Atlasului frumuseții”.

Toate cele șase paciente au acceptat să-și spună poveștile într-o serie de interviuri emoționante, încercând să încurajeze astfel femeile să-și facă timp pentru examenul anual de depistare a cancerului de sân și ovarian.

Mesajul lor a ajuns la peste 1.000.000 de persoane într-o lună, prin intermediul afișărilor media, a fost preluat în zeci de articole din presă și a deschis discuția și pe rețelele sociale, astfel că și alte paciente s-au simțit încurajate să-și împărtășească propriile povești și fotografii.

 


Adaugati un comentariu


 

*