Fostul sef al CNAS și-a prezentat bilanțul, la predarea mandatului

16 septembrie 2021 | 1 comentariu |

Adrian Gheorghe a anunțat că s-a finalizat transferul responsabilităților către noua conducere și speră că noua conducere va continua proiectele începute și va menține o comunicare continuă și transparentă.

 

Adrian Gheorghe

După cum Sanatateabuzoiana.ro a relatat zilele trecute, Adela Cojan a revenit la conducerea CNAS, fiind numită în locul lui Adrian Gheorghe, care a fost eliberat din funcție ca urmare a scandalului din coaliția de la guvernare, fiind numit de USR-Plus. Acesta a anunțat că la jumătatea săptămânii s-a încheiat predarea mandatului către noua conducere, fosta echipă încredințând reprezentanților instituției toate proiectele și produsele digitale la care s-a lucrat în ultimele luni, inclusiv noul website, parolele și manualele de utilizare.

Sper că a fost o tranziție ordonată, calmă și eficientă, cum a fost cea de care am beneficiat și eu când am preluat mandatul în ianuarie” a declarat fostul președinte al CNAS. Acesta a mulțumit tuturor asociațiilor de pacienți și asociațiilor profesionale din domeniul medical cu care a colaborat, cât și echipei cu care a lucrat, dar fi fostului ministru, Ioana Mihăilă. „Nereușitele acestui mandat sunt în primul rând ale mele și reușitele sunt în primul rând ale instituției. Chiar dacă multe idei au plecat de la conducere, implementarea lor nu ar fi fost posibilă fără concursul funcționarilor CNAS și CAS. Nu sunt puțini, executanți și directori, care au lucrat seara, noaptea și în weekend, fără să le dea nimeni dispoziție, pentru ca lucruri bune să se întâmple. Trebuie știut acest aspect, pentru că despre cei care blochează – personaj colectiv – se vorbește toată ziua” – a precizat Adrian Gheorghe într-o postare publică pe pagina sa de Facebook.

 

Acesta mai spune că tot ceea ce s-a făcut în mandatul său s-a bazat pe continuitate, păstrându-se o strânsă colaborare cu conducerea anterioară și fiind păstrați mulți dintre profesioniștii din echipa predecesorului său. „Cred că această continuitate a fost un ingredient esențial pentru a mișca lucrurile. Sper că va fi o rețetă pe care și alții o vor încerca, după propriul gust, deoarece sunt mai mulți oameni în sistemul de sănătate decât se crede, cu care se poate lucra foarte bine”, a mai scris fostul președinte al CNAS.

Mandatul său s-a întins pe durata a aproximativ 8 luni, interval prea scurt pentru a putea rezolva toate problemele din sistem, însă Adrian Gheorghe consideră că în acest interval au fost făcuți „câțiva pași importanți” în demararea unor reforme. Astfel, a subliniat că sub conducerea sa au fost organizate concursuri pentru posturile de director general de la nivelul tuturor caselor județene, având loc 4 sesiuni de concurs, în urma cărora s-au ocupat 19 posturi. Ghidul asiguratului și noul website al instituției sunt menționate la capitolul „realizări”, la fel ca și noile măsuri din contractul-cadru, intrate în vigoare de la 1 iulie.

 

Tot sub mandatul său, a fost publicat pentru prima dată cel mai larg set de date al CNAS și s-a înființat în cadrul instituției Unitatea de Implementare a Proiectelor. Totodată, s-au introdus indicatorii de evaluare și analiză a eficacității programelor, pentru o mai bună planificare a resurselor bugetare.

În final, Adrian Gheorghe spune că speră ca printre prioritățile noii conduceri să rămână în continuare comunicarea continuă și transparentă cu publicul și organizarea concursurilor pentru posturile de directori de case județene rămase neocupate. Reforma alocării fondurilor gestionate de CNAS în funcție de obiectivele politicii de sănătate naționale și de indicatori de performanță, nu exclusiv pe baze istorice, și implementarea de instrumente de contractare moderne, aplicate, flexibile și informate de dovezi sunt alte două priorități care ar trebui să rămână în atenția noii conduceri, în opinia lui Adrian Gheorghe.

Reamintim că, în urma ultimului concurs pentru posturile de director general al caselor județene organizat în mandatul acestuia, toți cei 13 candidați care s-au prezentat la examen au fost respinși, pentru că nu au obținut baremul minim de promovare la proba scrisă. Printre aceștia și trei candidați care au aplicat pentru postul de director al CJAS Buzău.

 



Comentarii (1)

  1. Mihaila spune:

    E greu sa nu ai continuitate când începi niște proiecte constructive.
    Grav ce se întâmpla in țara noastră, când cineva capabil arată ca se poate este scos pe tușă…cum să mai evoluam așa?

Adaugati un comentariu


 

*