Medicul Emilian Imbri, consilier al ministrului Educației

29 septembrie 2021 | 0 comentarii |

Ministrul Cîmpeanu a prezentat rolul medicului de a face cunoscute în rândul elevilor și cadrelor didactice beneficiile vaccinării împotriva Covid-19 și a prezentat situația actuală în școli și deciziile care ar urma să fie luate în continuare, în contextul evoluției pandemiei.

 

Dr. Emilian Imbri

În încercarea da a crește numărul elevilor și cadrelor didactice care se vaccinează împotriva Covid-19, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, apelează la serviciile unuia dintre cei mai apreciați profesioniști în domeniul medical, respectiv, la fostul manager al Spitalului de Boli Infecțioase Victor Babeș din Capitală, medicul Emilian Imbri. Acesta a fost numit consilier al ministrului, principalul său rol fiind acela de a face cât mai mulți elevi și profesori să înțeleagă beneficiile vaccinării, convingându-i astfel să se imunizeze.

Anunțul a fost făcut astăzi, în cadrul unei conferințe de presă susținute la Ministerul Educației, în cadrul căreia ministrul Cîmpeanu a precizat că astfel speră să țină școlile deschise, în condițiile în care se anunță o înrăutățire a situației epidemiologice. „Luând cele mai bune decizii privind vaccinarea, vom putea păstra şcolile deschise, astfel încât pierderile în plan educaţional şi în plan socio-emoţional să fie cât mai mici cu putinţă pe perioada acestei crize sanitare. Va trebui să facem acest lucru, pentru că doar vaccinându-ne vom reuşi să punem punct acestei crize sanitare cât mai curând posibil. Pe de altă parte, va trebui să ne obişnuim cu altfel de condiţii. Va trebuie să punem în balanţă întotdeauna raportul risc gestionabil versus beneficii sau, pe de altă parte, pierderi şi să luăm cele mai bune decizii privind vaccinarea”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

 

Sorin Cimpeanu

Ministrul Educației a mai precizat că ia în calcul modificarea prevederilor ordinului comun semnat împreună cu ministrul Sănătății, conform cărora școlile trebuie să treacă în online atunci când incidența într-o localitate depășește pragul de 6 la mie. În acest sens, Grupul de suport tehnico-ştiinţific privind gestionarea bolilor înalt contagioase pe teritoriul României a adoptat astăzi, în unanimitate, decuplarea scenariilor de funcţionare a şcolilor de incidența Covid-19 în localități, iar suspendarea prezenţei fizice la cursuri ar urma să se facă în funcţie de cazurile confirmate la nivel de clasa/şcoală, în paralel urmând să se intensifice măsurile de control și prevenire. Au fost adoptate şi măsuri suplimentare de amplificare a testării în şcoli, s-a solicitat Agenţiei Naţionale a Medicamentului aprobarea utilizării testelor non-invazive pe bază de salivă, cu rol de screening, dar pentru ca toate acestea să poată fi aplicate este nevoie de o decizie de a CNSU și apoi de o hotărâre de Guvern.

Avem două variante în acest moment: fie rămânem la prevederile ordinului comun, care ne spune că la depăşirea ratei de incidenţă de 6 la mie în localitate toate şcolile trec în online, cu excepţia şcolilor speciale, cu excepţia orelor de terapie pentru elevii cu cerinţe educaţionale speciale, grădiniţele şi creşele, care rămân deschise. A doua variantă – dacă prin discuţia pe care ne dorim să o avem astăzi cu reprezentanţii Ministerului Sănătăţii, CNCAV, CNSU, INSP se va consolida un numitor comun, din care va rezulta că riscul poate fi gestionat, iar beneficiile pe care le va prezenta Ministerul Educaţiei din perspectiva şcolii cu prezenţă fizică vor fi predominante, atunci am deplină disponibilitate să semnez alături de ministrul Sănătăţii modificarea ordinului comun pe baza unei hotărâri CNSU, care să aibă valoarea de Hotărâre de Guvern, pentru ca școlile sa continue să funcționeze și peste pragul de 6 la mie”, a precizat ministrul Sorin Cîmpeanu, adăugând că atunci când a fost stabilit acel prag, nimeni nu se gândea că se va ajunge într-o astfel de situație.

 

Pieter Bult – UNICEF

Prezent la conferință, Pieter Bult, reprezentantul UNICEF în România, a subliniat că trebuie făcut tot ce este posibil pentru a gestiona evoluția pandemiei astfel încât să se protejeze copiii și să nu mai moară oameni în România din cauza lipsei sau nerespectării unor măsuri care ar putea limita și chiar stopa răspândirea coronavirusului și ar putea preveni formele grave ale îmbolnăvirii. În acest scop, Pieter Bult consideră că trebuie intensificate eforturile privind conștientizarea întregii populației asupra riscurilor, dar și a mijloacelor de prevenire și limitare a răspândirii virusului. Acesta a subliniat că este necesară o bună colaborare între toți factorii responsabili, în vederea unei informări corecte, complete și corecte privind evoluția coronavirusului, efectele vaccinării și măsurile de prevenție și protecție, menționând că, în acest sens, UNICEF a pregătit și un set de materiale care pot fi descărcate de pe pagina de web a Ministerului Educației.

Sorin Cîmpeanu a precizat că Ministerul Educației face eforturi pentru a se gestiona cât mai bine pandemia în școli și pentru a le menține deschise, implicând în luarea deciziilor toți factorii interesați, menționând că deja se constată o creștere a interesului pentru vaccinare și în rândul elevilor, în ultimele zile, fapt confirmat și de reprezentanta elevilor, Cătălina Ifrim. Aceasta a menționat totodată că peste 80% dintre elevi își doresc să participe la cursuri în format fizic, întrucât școala online nu răspunde tuturor nevoilor pe care aceștia le au și chiar le-a afectat, unora sănătatea emoțională. Ea a cerut să existe o comunicare corectă, veridică, bazată pe date științifice și a promis sprijinul elevilor în toate demersurile pe care ministrul le face, apreciind faptul că au fost și ei implicați și consultați în luarea deciziilor.

 

Dr Valeriu Gheorghita

Ministrul Educației a precizat că „în săptămâna 13-20 septembrie s-au vaccinat, în medie, 1.000 de elevi pe zi, iar în săptămâna 21-27 septembrie s-au vaccinat, în medie, 1.700 de elevi pe zi. Practic, în săptămâna 21-27 septembrie, numărul elevilor vaccinaţi a crescut cu 12.000, repsectiv, 8.000 de elevi din categoria de vârstă 16-19 ani şi peste 4.000 de elevi din categoria de vârstă 12-15 ani. Este un trend ascendent, semnificativ, este un progres care ne dovedeşte că aceste acţiuni nu sunt în zadar, au efect. Erau puţin peste 100 de elevi pe zi, apoi am trecut la o mie, iar săptămâna trecută am avut 1.700 de elevi vaccinaţi pe zi”.

Coordonatorul campaniei naționale de vaccinare, dr. Valeriu Gheorghiță a declarat la rândul său că, la acest moment, peste 215.000 de elevi între 12 și 19 ani au primit cel puțin o doză de vaccin, iar testarea și vaccinarea constituie un gest de normalitate în contextul acestei pandemii. „Dacă nu ne testăm sau dacă nu ne vaccinăm, evident că nu putem să luăm cele mai bune decizii pentru a menține climatul de siguranță. Sigur că nu putem vorbi de o protecție de sută la sută, dar în felul acesta reducem riscul și probabilitatea de apariție a cazurilor de îmbolăvire și a focarelor în școală. Cu cât un caz este depistat mai devreme, cu atât acea persoană va putea fi izolată, se vor putea verifica contacții și în felul acesta se va limita răspândirea virusului. De altfel, toate țările în care s-a reușit un control mai bun al pandemiei au avut cel puțin trei măsuri foarte clare: creșterea capacității de testare, creșterea ratei de acoperire vaccinală și implementarea anumitor măsuri restrictive care s-au dovedit eficiente”, a precizat dr. Gheorghiță.

La conferința de presă organizată astăzi, la Ministerul Educației au participat, alături de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, Pieter Bult – reprezentantul UNICEF în România, Valeriu Gheorghiță, președintele Comitetului Național de Coordonare a Activităților privind Vaccinarea împotriva COVID-19 și Cătălina Ifrim (Consiliul Național al Elevilor).

 


Adaugati un comentariu


 

*