Începe reforma la Ministerul Sănătății

20 noiembrie 2019 | 0 comentarii |

Noua organigramă prevede mai puțini secretari și subsecretari de stat astfel că numărul maxim de posturi din minister se va diminua.

 

După schimbarea ministrului, la nivelul Ministerului Sănătății va începe și reforma. A fost lansat în dezbatere publică un proiect de hotărâre ce prevede reorganizarea instituției. Noua conducere dorește ca astfel că se ajungă la o creștere a capacități administrative, în acest scop urmând a fi diminuat numărul secretarilor și subsecretarilor de stat care îl vor ajuta pe ministrul Victor Costache în îndeplinirea atribuțiilor.

Astfel, dacă în mandatul Sorinei Pintea, la minister existau cinci posturi de secretar de stat și două de subsecretar de stat, iar noua organigramă prevede că ministrul va fi ajutat de patru secretari de stat și un subsecretar, cărora li se adaugă un secretar general și doi secretari generali adjuncți, funcții care existau și pe vremea fostului ministru.

La momentul actual, în minister lucrează un singur secretar de stat, în persoana medicului Horațiu Moldovan, numit la scurt timp după ce secretarii din echipa Sorinei Pintea au fost demiși sau și-au dat singuri demisia.

 

De asemenea, numărul maxim de posturi din minister se va reduce de la 384 la 380, nefiind incluși aici demnitarii și posturile aferente cabinetului ministrului. În prezent, din cele 384 de posturi existente la minister, 10 sunt aferente Unităţii de Management al Proiectului Băncii Mondiale şi 16 posturi sunt pe perioadă determinată, pentru monitorizarea, implementarea și realizarea proiectelor spitalelor regionale. Cele patru posturi la care se va renunța sunt posturile aferente cabinetului secretarului de stat ce a fost exclus din noua organigramă.

Totodată, vor fi reorganizate o serie de structuri și vor fi regândite competențele acestora, după cum se arată în proiectul de hotărâre lansat în dezbatere publică. „Necesitatea înfiinţării unor noi structuri, prin reorganizare şi/sau desfiinţarea unora dintre structurile existente, este dată şi de complexitatea actuală a domeniilor de activitate, de existenţa unui management defectuos la nivelul instituţiei, generat şi de structura organizatorică existentă. Prin reorganizarea instituţiei se propun o serie de modificări aduse structurii organizatorice, prin înfiinţarea unor structuri noi ca urmare a reorganizării/desfiinţării unora din cele existente, fără a modifica numărul de funcţii publice existente la nivelul instituţiei” se mai precizează în document.

 


Categorii: Actual, Autoritati, Stiri

Adaugati un comentariu


 

*