Noul pod de la Vadu Pașii, redat circulației

22 octombrie 2021 | 1 comentariu |

Circulația pe podul care face legătura între municipiul Buzău și comuna Vadu Pașii a fost întreruptă în urmă cu 16 ani, când podul construit de Anghel Saligny a fost puternic avariat de viituri și nu mai oferea siguranță mijloacelor de transport. 

 

De astăzi, cei aproape 20.000 de locuitori ai comunelor Vadu Pașii, Robeasca și Săgeata vor putea circula pe noul pod care face legătura comunei Vadu Pașii cu municipiul Buzău, iar ambulanțele vor ajunge mai repede la cazurile medicale din această zonă, șoferii nemaifiind neviți să ocolească peste 10 km, prin Mărăcineni, noul pod refăcând o rută pe care nu s-a mai circulat din 2005.

Președintele Consiliului Județean Buzău, Petre Emanoil Neagu, a tăiat astăzi, panglica inaugurală a noului pod, construit cu bani de la Ministerul Dezvoltării și Consiliul Judeţean Buzău, împreună cu vicepreședintele CJ Adrian Petre, primarul Buzăului Constantin Toma și deputații PSD Lucian Romașcanu și Romeo Lungu, respectiv, cu primarul comunei Vadu Pașii, Gheorghe Tiron.

Podul ce leagă municipiul Buzău de comuna Vadu Pașii este, de astăzi, deschis circulației! Acest obiectiv trebuia să înceapă în anul 2012, dar, din nefericire, fiind podul Anghel Saligny lângă a fost nevoie de „n” aprobări. După multe obstacole întâmpinate, discuții și avize, schimbări de soluții tehnice, dar și calamități care au întârziat finalizarea acestui obiectiv, începând de astăzi putem circula pe noul pod. Acest proiect a fost o prioritate pentru mine, fiind un pod foarte important pentru cetățenii din zona și nu numai. Mulțumesc tuturor celor care s-au implicat în realizarea lui, dar mai ales cetățenilor, pentru răbdare și înțelegere”, a spus Petre Emanoil Neagu, președintele Consiliului Județean Buzău, după tăierea panglicii inaugurale.

 

Investiţia totală se ridică la 33.360488 lei, din care 31.712.537,71 lei din fonduri guvernamentale, prin PNDL, iar 1.657.950,84 lei reprezintă contribuția Consiliului Județean Buzău. Lucrările prinse în această investiție înseamnă nu doar construcția noului pod, ci și conservarea podului vechi, refacerea pragului de fund calamitat al râului Buzău, consolidarea cu gabioane a celor trei poduri alăturate (un pod de cale ferată, vechiul pod Anghel Saligny și noul pod), respectiv, iluminatul public pe noul pod. 

Lucrările la nou pod au început în 2017 și ar fi trebuit să fie gata anul trecut, dar abia de astăzi, cei aproximativ 20.000 de locuitori din Vadu Pașii, Robeasca și Săgeata, precum și soferii aflați în tranzit sunt mulțumiți că, în sfârșit, nu vor mai fi nevoiți să facă un ocol de peste 10 kilometri, prin Mărăcineni. 

Primarul comunei Vadu Pașii, Gheorghe Tiron, a subliniat că „este o bucurie pentru întreg județul și mai ales pentru noi, cei din Vadu Pașii, faptul că se descongestionează traficul și aglomerația, mai ales că podul facilitează intrarea în și din municipiul Buzău și va putea prelua și o parte din traficul care se desfăşura pe drumul european 85, la intrarea în municipiul Buzău”.

La eveniment au participat și numeroși localnici și preotul comunei care a oficiat o slujbă de sfințire. Evenimentul a fost așteptat cu nerăbdare, circulația auto și pietonală pe acest pod fiind întreruptă timp de aproape 16 ani, după ce podul vechi, a fost puternic avariat de viituri.

 

Odată cu deschiderea circulației pe noul pod va fi eliberat de sarcină și podul de la Mărăcineni care, în toată această perioadă a suportat cu 15% mai mult trafic, acest pod suportând cea mai mare parte din traficul de pe DN2E85.

Noul pod de la Vadu Pașii are o lungime de 689 de metri, din care 350 de metri peste râul Buzău, și o lățime de 7,80 metri. Dispune de două rampe de acces, de 161, respectiv, 178 de metri, 2 culei, 5 pile și este prevăzut cu două spații tehnice, dispuse de o parte și de alta a podului, pe unul dintre acestea fiind permisă și circulația pietonală.

Președintele Consiliului Județean, Petre Emanoil Neagu, le-a mulțumit localnicilor comunei pentru răbdare și constructorului pentru lucrarea realizată, dar a menționat că inaugurarea de astăzi a fost una parțială și a fost la un pas de a nu putea fi realizată, din cauza birocrației. „Primăria Buzău efectuează aici lucrări de reabilitare, cei de la CNADR au de lucru cu podurile de pe drumul european, iar ieri ni s-a spus că nu putem da drumul circulației pe noul pod, pentru că aici nu este vorba despre un singur pod! Noi, practic, astăzi, nu avem o recepție finală, ci recepționăm doar podul acesta nou, pe care urmează să-l intabulăm și să-l predăm UAT Vadu Pașii. În perioada următoare, vom continua lucrările la pragul de fund și consolidarea cu gabioane la podurile alăturate, care nu au legătură cu acest pod”. Pentru a se putea construi noul pod, Primăria Vadu Paşii, proprietara de drept a vechiului pod, l-a trecut în patrimonial Consiliului Judeţean Buzău, pentru că altfel nu ar fi avut banii necesari pentru cofinanţarea proiectului. După finalizarea tuturor lucrărilor, vechiul pod, realizat după planurile lui Anghel Saligny, care a fost conservat ca monument istoric, va intra, probabil, în patrimoniul Ministerului Culturii, care va avea sarcina de a-l întreține mai departe.

 



Comentarii (1)

  1. Buzoianul spune:

    Podul este OK, este iluminat și scurtează din distanțe, dar există o problemă – deși pe pod există „trotoare”, accesul până la pod, din ambele părți, nu are – probabil în urmatorii 10 ani se vor face.

Adaugati un comentariu


 

*