Ți-ai pierdut cardul de sănătate? Află cum intri în posesia duplicatului

14 februarie 2023 | 0 comentarii |

Pâna la primirea noului card național de sănătate, care se va ridica de la sediul Casei de Sănătate din județul în care a fost emis cardul initial, asigurații au acces la servicii medicale în baza unei adeverințe valabilă 60 de zile, transmite CJAS Buzău.

 

Zeci de mii de români și-au pierdut sau și-au deteriorat Cardul Național de Sănătate, li s-a furat sau și-au schimbat numele, așa că pentru a putea beneficia în continuare de servicii medicale gratuite, duplicarea acestuia este absolut necesară. Cardul de sănătate este nominal și poate fi folosit împreună cu un document de identitate.

Pentru a beneficia de un card național de sănătate duplicat al cardului inițial, acesta trebuie solicitat Casei de Asigurări de Sănătate de care aparține persoana respectivă, fie direct, la sediul instituției, fie prin e-mail. În acest scop se completează o cerere care poate fi descărcată de pe siteul instituției, însoțită de o copie a actului de identitate și dovada plății contravalorii cardului duplicat (12,97 lei), care poate fi achitată la casieria instituției sau în contul casei de asigurări de sănătate unde este luat în evidenţă asiguratul. Pentru CAS Buzău, contul bancar este: RO10TREZ1665005XXX000306, Cod fiscal: 11317897, iar la EXPLICAȚIE se va trece CV CARD DUPLICAT și, obligatoriu, NUME, PRENUME și CNP BENEFICAR.

 

Peste 1.000 de buzoieni au solicitat CJAS Buzău, emiterea unui card de sănătate duplicat, iar mulți dintre ei nu și le-au ridicat, deși acestea au fost tipărite și se află la sediul instituției. Important de știut este că aceste documente nu se mai trimit la domiciliul asiguratului prin intermediul Poștei Române, așa cum se întâmpla până anul trecut ci, potrivit Ordinului CNAS nr. 513/2022, se ridică de la sediul caselor de asigurări de sănătate în contul cărora acestea au fost tipărite.

Tipărirea cardurilor naționale de sănătate se face în continuare de către Compania Națională Imprimeria Națională SA, la comanda Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, conform convenției dintre C.N.A.S. și CN Imprimeria Naționala SA, în vigoare din 15.09.2022. Asiguratul va primi cardul duplicat la sediul Casei de Asigurări de Sănătate din județul pentru care a fost emis cardul inițial, așa că asigurații care au solicitat la CAS Buzău eliberarea cardului național de sănătate duplicat îl vor ridica de la sediul Casei de Asigurări de Sănătate din județul pentru care a fost emis cardul initial”, informează conducerea CJAS Buzău.

 

Radu Vîlculescu

Totodată, CJAS Buzău reamintește faptul că, până la primirea noului card național de sănătate, asigurații vor avea acces la servicii medicale în baza unei adeverințe de înlocuire a acestuia, cu valabilitate de 60 de zile, care li se va înmâna în momentul în care vor depune cererea pentru emiterea cardului duplicat.

În situația în care în perioada de valabilitate a adeverinței de înlocuire a cardului național de sănătate, respectiv la expirarea valabilitatii acesteia, asiguratul nu a intrat în posesia cardului național duplicat, obligația acestuia este să se adreseze și să solicite CAS Buzău eliberarea unei noi adeverințe de înlocuire a cardului național. Verificarea existenței cardului la CAS Buzău se poate efectua la numărul de telefon: 0754.020.220, în zilele de luni, miercuri și joi între orele 8.30-14.00, marțea, între 8.30 și17.00, iar vinerea, de la ora 8.30 până la 12.00, sau printr-o cerere însotiță de copia actului de identitate, transmisă la adresa de e-mail: office@casbz.ro, explică Radu Vîlculescu, purtătorul de cuvânt al CJAS Buzău.

 

Cardul Național de Asigurări de Sănătate este un instrument prin intermediul căruia asigurații își pot face analize medicale (de menționat că nu toate analizele medicale sunt decontate de stat), controale de specialitate, beneficiază de servicii spitalicești sau pot obține rețete gratuite și compensate. De asemenea, pe cardul de sănătate se poate observa și istoricul medical al pacientului, care înseamnă controale de specialitate și rețetele medicale acordate.

Procesul de distribuie a cardului de sănătate, tuturor cetățenilor adulți de pe teritoriul României, a început la data de 19 septembrie 2014. Cardul de sănătate are un cod PIN, iar activarea lui se face la medicul de familie și constă în înlocuirea codului primit cu unul nou, format din patru cifre, ales de asigurat. Odată activat, cardul va fi prezentat ori de câte ori asiguratul apelează la medicii aflați în contract cu CNAS, pentru a i se putea oferi servicii medicale sau medicamente, cu excepția serviciilor medicale de urgență care, făcând parte din pachetul minim de servicii medicale, se acordă atât persoanelor asigurate, cât și celor neasigurate.

 

 


Adaugati un comentariu


 

*