Proiectul „Ne încredem în educaţie” și-a atins obiectivul

29 decembrie 2021 | 0 comentarii |

Peste 10.000 de elevi și adolescenți au învățat cum să aibă mai multă încredere în ei înșiși, în cadrul acestui proiect.

 

Un studiu efectuat la nivel național în prima parte a acestuia an a scos la iveală faptul că 74% dintre fetele din România care au încredere în sine scăzută folosesc aplicaţii de editare foto, iar mai mult de jumătate folosesc filtre pentru a le face să arate mai bine în fotografii. În baza acestui rezultat, World Vision România și Dove au demarat proiectul Ne încredem în educație, ca parte a programului internațional Dove – Ai încredere în tine. Proiectul s-a adresat elevilor și adolescenților din școlile partenere ale World Vision România, obiectivul propus de inițiatori fiind acela de a-i învăța pe tineri cum să aibă mai multă încredere în ei și să îi ajute să-și crească stima de sine.

Proiectul s-a derulat în 100 de școli din mediul rural, și a avut ca beneficiari peste 10.000 de elevi și adolescenți care au participat la sesiuni de comunicare susținute de 290 de profesori și de trei elevi din Consiliul Consultativ al Copiilor World Vision România.

 

Mihaela Nabar

În cadrul acestor sesiuni, au fost abordate teme legate de încrederea în sine, stimă de sine, încredere în propriul corp. Totodată, participații au identificat standardele de frumuseţe impuse de social media şi au aflat că acestea pot duce la scăderea stimei de sine.

La finalul proiectului, Mihaela Nabăr, directorul executiv al World Vision România, a declarat că „într-o lume în care informaţia este pretutindeni, educaţia înseamnă tot mai mult încredere în sine, în propriile idei, în propriul corp. Pentru că încrederea scăzută în propriul corp are impact asupra bunăstării psihologice şi sănătăţii mentale, dar şi asupra relaţiilor, educaţiei şi aspiraţiilor tinerilor. Educaţia nu ar mai trebuie să însemne doar cunoştinţe academice, ci mai ales informaţii şi deprinderi care să-i facă pe copii să crească armonios, să devină tineri şi adulţi echilibraţi emoţional”.

 

Dove – Ai încredere în tine este un program lansat la nivel mondial în 2004, care îşi propune să crească stima de sine a adolescenţilor şi să susţină viitoarea generaţie de adulţi să se bucure de modul în care arată. Peste 69 de milioane de tineri au participat la aceste ateliere începând cu 2004, iar de la începutul acestui an programul este prezent și în România.

După un an atipic precum 2020, în care copiii au petrecut o mare parte din timp în case, în faţa ecranelor telefoanelor şi calculatorului, este important sa conştientizăm impactul pe care această nouă realitate îl poate avea asupra dezvoltării tinerilor. În acest sens, la începutul anului am derulat în Romania un studiu care confirmă legătura directă între timpul petrecut pe reţelele de socializare, utilizarea diferitelor filtre din aplicaţiile de retuşare a fotografiilor şi nivelul scăzut al stimei de sine. Credem că ţine de noi toţi să facem din reţelele de socializare un spaţiu pozitiv şi creativ, un mediu de liberă exprimare şi nu o sursă de auto-validare şi anxietate. Programul este destinat în întregime adolescenţilor din Romania şi îşi propune să ajute la creşterea încrederii în sine şi în felul în care arată, astfel încât să îşi atingă potenţialul maxim” a precizat Cristina Moraru, manager în cadrul Unilever.


Categorii: Actual, Organizatii, Stiri

Adaugati un comentariu


 

*