Tag: reactii adverse

Agenția Națională a Medicamentului intră în reorganizare

20 septembrie 2018 | 0 comentarii |

În cadrul Conferinței Naționale a Medicamentului, ministrul Sănătății, Sorina Pintea, a anunțat lansarea în dezbatere publică a proiectului.   După reorganizarea Agenției Naționale de Transplant (ANT), ministrul Sănătății, Sorina Pintea, anunță că va fi reorganizată și Agenţia Naţională a Medicamentelor şi Dispozitivelor Medicale (ANMDM). Un proiect privind reorganizarea Agenției va fi lansat, astăzi, în dezbatere […]

Continuare...



Românii, încurajați să raporteze reacțiile adverse ale medicamentelor

Federația Farmaciilor Independente a anunțat demararea unei campanii naționale în acest sens, oferind gratuit formulare pacienților raportarea eventualelor reacții adverse.   După campania aflată încă în desfășurare, demarată la finele lunii februarie, privind consumul nejustificat de antibiotice, Federația Farmaciilor Independente a anunțat, zilele acestea, lansarea unei noi acțiuni, la nivel național, prin farmaciile afiliate. Noul […]

Continuare...


Pacientii sunt incurajati sa raporteze reactiile adverse la medicamente

10 noiembrie 2016 | 0 comentarii |

Indemnul vine din partea Agentiei Nationale a Medicamentului si Dispozitivelor Medicale, care a demarat o campanie publicitara in acest sens.   Agentia Nationala a Medicamentului si Dispozitivelor Medicale (ANMDM), a demarat o campanie publicitara adresata publicului larg, cu scopul de a incuraja cresterea ratei de raportare a efectelor adverse ale anumitor medicamente. In acest sens, […]

Continuare...


Categorii: Actual, Autoritati, Stiri

77 DE CUVINTE: Asa o fi?

27 septembrie 2016 | 0 comentarii |

Am citit si eu contraindicatiile tiparite pentru unele medicamente. O lectura savuroasa… Dar nu intru in amanunte pe aceasta tema. M-am intrebat insa de ce nu scrie acolo daca poti lua pastile in acelasi timp pentru mai multe boli si daca nu cumva se formeaza reactii nedorite intre ele. Si iata ca zilele trecute, intr-un […]

Continuare...


Efectele adverse ale medicamentelor si vaccinurilor pot fi sesizate online

Agentia Nationala a Medicamentului si Dispozitivelor Medicale a pus la dispozitia populatiei un formular online, care poate fi accesat pe site-ul propriu.   Unul dintre capitolele la care Romania sta prost in ceea ce priveste Sanatatea este si numarul relativ scazut de sesizari privind reactiile adverse ale anumitor medicamente. Asta nu inseamna ca aceste reactii […]

Continuare...


Categorii: Actual, Autoritati, Stiri

Vaccin diftero-tetanic, retras de Ministerul Sanatatii

23 ianuarie 2015 | 0 comentarii |

Doua loturi de vaccin, achizitionate in 2013 si 2014, au fost suspendate de la utilizare, dupa ce mai multi copii din cinci judete au avut reactii adverse in urma administrarii serului, la scoala.   La inceputul acestei saptamani, cand s-a inceput vaccinarea elevilor din clasa a VIII-a cu vaccin diftero-tetanic, din cinci judete s-au primit […]

Continuare...


Imunizarea antigripala, intre riscuri si precautii

2 noiembrie 2014 | 0 comentarii |

In timp ce o parte a populatiei reclama intarzierea vaccinarii, exista si persoane care refuza imunizarea, desi riscul de imbolnavire este foarte mare la unele categorii vulnerabile, cum ar fi gravidele, bolnavii cronici, copiii si varstnicii.   Vaccinul antigripal nu a ajuns la timp in cabinetele medicilor de familie, pentru al treilea an consecutiv, dupa […]

Continuare...


Categorii: Actual, IT & C, Medici, Stiri

Inca un medicament retras din farmacii: tetrazepam

9 iulie 2013 | 0 comentarii |

La noi, ca la nimeni: se retrag de pe piata medicamente unul dupa altul, dar noi aflam abia dupa ce farmaciile, mai ales marile lanturi farmaceutice care detin cantitati importante din fiecare medicament aflat la vanzare, si-au terminat stocurile.  Ar fi multe de spus despre motivul pentru care reactionam cu intarziere, dar deocamdata va informam […]

Continuare...


Categorii: Actual, Companii, Farmacii

Tetrazepamul ar putea fi retras din farmacii

1 mai 2013 | 0 comentarii |

Agentia Europena a Medicamentului recomanda pacientilor sa intrerupa tratamentele cu acest medicament, iar medicilor, sa gaseasca alternative terapeutice, tetrazepamul fiind considerat „vinovat”de reactii adverse cutanate grave.   Medicamentele care contin tetrazepam ar putea fi retrase din farmacii. Agentia Europeana a Medicamentelor (EMA), cu sediul la Londra, a recomandat suspendarea comercializarii medicamentelor care contin tetrazepam, in […]

Continuare...


Categorii: Actual, Farmacii

Niciun refuz dupa reluarea vaccinarii contra TBC la Buzau

13 ianuarie 2013 | 0 comentarii |

In noiembrie 2012, in urma unui scandal privind reactiile adverse provocate de administrarea serului danez, Ministerul Sanatatii a oprit imunizarea si a solicitat o expertiza internationala. Consluzia a fost ca „beneficiile sunt mult mai mari decat riscurile” si s-a reluat vaccinarea.   In ultimul trimestru al anului trecut, medicii si parintii din intreaga tara au […]

Continuare...


Se reia vaccinarea impotriva Tuberculozei

30 noiembrie 2012 | 0 comentarii |

Ministerului Sanatatii a luat aceasta decizie ca urmare a rezultatelor investigatiei misiunii comune de suport a OMS/ECDC pentru evaluarea rapoartelor de RAPI la vaccinul BCG, care a concluzionat ca riscurile vaccinului produs in Danemarca sunt mai mici decat beneficiile.   Misiunea comuna ECDC/OMS in Romania s-a incheiat, iar astazi, intr-o conferinta de presa sustinuta la […]

Continuare...


S-a oprit vaccinarea BCG a bebelusilor

22 noiembrie 2012 | 1 comentariu |

Autoritatile medicale din Romania sunt in alerta. In urma cu o jumatate de ora Ministerul Sanatatii a dispus „sistarea temporara a vaccinarii BCG”, pe motiv ca exista suspiciuni asupra vaccinului avut la dispozitie la ora actuala.   Scandalul reactiilor adverse produse va vaccinul anti BCG importat din Danemarca a fost astazi analizat de Ministerul Sanatatii, […]

Continuare...