Tag: efecte adverse

România așteaptă recomandări oficiale în legătură cu vaccinul produs de AstraZeneca

Îngrijorarea față de acest produs a crescut, după ce șeful strategiei de vaccinare din cadrul Agenției Europene a Medicamentului a declarat într-un interviu că există o legătură între evenimentele trombotice și administrarea serului.   Unul din subiectele principale abordate în conferința săptămânală susținută de coordonatorul campaniei naționale e vaccinare împotriva Covid-19 l-a constituit declarația făcută […]

Continuare...


Categorii: Actual, Autoritati, Stiri

Autoritățile europene de reglementare au decis: Vaccinul de la AstraZeneca este sigur și eficient

Prin urmare se recomandă continuarea administrării acestuia, nefiind stabilite în prezent legături clare de cauzalitate între vaccin și apariția trombozelor, fără a exclude însă definitiv acest risc.   Agenția Europeană a Medicamentului (EMA) a făcut aseară anunțul așteptat de toate statele UE, cu privire la vaccinul produs de AstraZeneca în colaborare cu Universitatea Oxfrord. Acesta […]

Continuare...


Știi și câștigi sănătate: Aspirina, beneficii și riscuri

20 februarie 2021 | 0 comentarii |

Sintetizată pentru prima dată în urmă cu peste un secol, aspirina a fost descrisă încă din antichitate, de medicul grec Hipocrate, care în lucrările sale a oferit detalii despre o pudră amară extrasă din scoarța de salcie, cu proprietăți deosebite în diminuarea durerilor și reducerea febrei.   În ciuda istoriei sale milenare, aspirina continuă să […]

Continuare...


Pandemia a crescut cererea pentru anumite suplimente alimentare

24 noiembrie 2020 | 0 comentarii |

Producătorii atrag atenția că un consum exagerat de astfel de produse poate avea efecte negative și recomandă să fie administrate numai la recomandarea unui medic.    De la debutul pandemiei, în spațiul public au început să circule o serie de informații incomplete, referitoare la rolul important pe care îl au anumite vitamine și minerale în […]

Continuare...


Cercetătorii japonezi consideră neîntemeiată recomandarea de a nu mânca înainte de un examen CT cu contrast

7 noiembrie 2020 | 0 comentarii |

În urma unui studiu efectuat pe mai mulți pacienți aceștia au concluzionat că, din contră, respectarea unei astfel de recomandări, poate avea mai multe efecte negative.   Examenele computer tomograf (CT) cu substanță de contrast au devenit o investigație de rutină în domeniul imagisticii medicale, contribuind considerabil la stabilirea unor diagnostice și la monitorizarea evoluției […]

Continuare...


Categorii: Actual, Stiintific, Stiri

Legea vaccinarii a ajuns la avizare

4 decembrie 2016 | 0 comentarii |

Actul normativ obliga parintii sa se informeze inainte sa decida daca isi vaccineaza sau nu copii , iar Ministerul Sanatatii isi asuma raspunderea in cazul in care un vaccin are efecte secundare.   Ministrul Sanatatii, Vlad Voiculescu, a mers, vineri, la Centrul de Transfuzii Bucuresti, unde a donat sange, alaturi de alte cateva sute de […]

Continuare...


Ministerul Sanatatii va suporta cheltuielile in cazul efectelor adverse date de vaccinuri

16 noiembrie 2015 | 0 comentarii |

Aceasta este o alta prevedere importanta din proiectul Legii vaccinarii care a fost finalizat si asteapta sa fie asumat de noul ministru al Sanatatii si apoi trimis catre Parlament.   Sanatateabuzoiana.ro va informa, saptamana trecuta, ca Bucurestiul a fost gazda Conferintei Nationale de Microbiologie si Epidemiologie, la care au fost prezenti peste 350 de participanti. […]

Continuare...


Agentia Medicamentului vine cu precizari privind efectele adverse ale paracetamolului

18 ianuarie 2014 | 0 comentarii |

Institutia care are atributii in supravegherea si controlul medicamentelor de pe piata romaneasca, Agentia Nationala a Medicamentului si Dispozitivelor Medicale (ANMDM) sustine ca nu exista motive de panica.  Atrage insa atentia asupra necesitatii respectarii dozei  recomandata de medici. Redam, integral, comunicatul ANMDM: In ultimele doua zile, reprezentantii presei scrise si TV din Romania au manifestat […]

Continuare...